Kas ir vientulības paradokss, un kādas vēl aktualitātes ir vērojamas sabiedrībā

Ar katru gadu darba tirgum pievienojas arvien vairāk gados jaunu profesionāļu. Šobrīd tieši Gen-Z jeb “Z paaudze” ir tie, kuri ir aktīvi nodarbināti un meklē jaunas iespējas darba tirgū. Kā šī paaudze ietekmē darba tirgu un kultūru, un kādi vēl sabiedrības paradoksi un trendi šobrīd vērojami pasaulē, izpētījis “WIT Consulting” stratēģiskais direktors Rihards Ginters un Kians Bahtiari (Kian Bakhtiari), stratēģis, publicēts autors un Gen-Z mārketinga konsultāciju uzņēmuma “The People” dibinātājs.

Gen-Z ir paaudze, kas veido nākotni jau šobrīd, un tā diktē noteikumus zīmoliem visā pasaulē. Tā ir paaudze, kas mēģina mainīt gadu desmitiem ilgušos darba tirgus paradumus. Vai to vispār ir iespējams mainīt?

Kians Bahtiari norāda: “Mūsdienās 50% pasaules iedzīvotāju ir vecumā līdz 30 gadiem. Tomēr lēmumu lēmēji lielākajā daļā pasaules uzņēmumu ir cilvēki, kuriem ir 60 gadi, un tie, kuri ir no citas paaudzes un dzīvo pēc citām vērtībām. Kā mēs kā sabiedrība varam runāt par nākotni, ja lielākā daļa lēmumu atduras pret būmeru paaudzi, kurai ir pavisam atšķirīgas vērtības.”

Cik dažādas paaudzes, tik dažādi cilvēki. Rihards Ginters, “WIT Consulting” stratēģiskais direktors, ir aplūkojis cilvēka uzvedību laika gaitā jeb “Bipolārā cilvēka renesanse: mainīgās attiecības ar tehnoloģijām”. Tehnoloģijām ir ļoti liela nozīme ikviena cilvēka ikdienā, un tās šobrīd būtiski uzlabo mūsu dzīves kvalitāti, taču vienlaikus rada emocionālas un psiholoģiskas problēmas.

“Mēs dzīvojam tādā kā vientulības paradoksa pasaulē – tā kļūst arvien savienotāka, bet cilvēki jūtas vientuļāki un izolētāki nekā jebkad iepriekš. Sabiedrībā ir vērojama spriedze starp vēlmi pēc savstarpējas saiknes un nepieciešamību pēc vientulības. Arī Baltijā trešā daļa* iedzīvotāju atzīst, ka šogad viņi jūtas daudz vientuļāki nekā pērn. Ir svarīgi atrast balansu starp ikdienas steigu un personīgās labklājības uzlabošanu,” akcentē Rihards Ginters, “WIT Consulting” stratēģiskais direktors.

Arī Kians Bahtiari norāda, ka Gen-Z ir līdz šim vientuļākā paaudze.

Plašāk iepazīties ar sabiedrības paradumiem, jaunākajiem trendiem un “WIT Consulting” izstrādātajiem pētījumiem par darba devēja tēlu; Gen-Z un tās paradumiem; iezīmēm Baltijā – trendiem, humoru, ilgtspējas paradumiem – un citiem pētījumiem ir iespējams šeit: https://b40riga.shop/collections/wit

Pilno vebināra ierakstu var noskatīties šeit: https://www.facebook.com/magic.b40/videos/1164159928583661/

Iedzīvotāju aptauja veikta 2024. gada jūnijā un jūlijā pētījuma “Brand Capital” ietvaros, aptaujājot 3022 ekonomiski aktīvo Baltijas valstu iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, no kuriem Latvijā aptaujāti 1016, Lietuvā – 1004 un Igaunijā – 1002 cilvēki. Aptauju tiešsaistē veica pētījumu aģentūra “NORSTAT”.

Attēls: publicitātes

TOP Komentāri

avatar