Iedzīvotāji izvēlas Limbažu pienu, Laima, Nivea, Volkswagen
Cīrihe, Rīga, 2013. g. 27.novembris – Latvijas iedzīvotājiem tādi izstrādājumi un uzņēmumi, kā Limbažu piens, Laima, Aldaris, Nivea, Samsung, Volkswagen vai LMT ir labākie optimālas cenas un kvalitātes attiecības piemēri un tipiskākie simboli Latvijas tirgū. Tas izriet no pirmā Šveices organizācijas ICERTIAS veiktā Best Buy Award pētījuma Latvijā.
ICERTIAS mēra iedzīvotāju pieredzi un apmierinātību ar cenas atbilstību tirgū pieejamo preču vai pakalpojumi kvalitātei. Pētījums Latvijas Republikā tika veikts 2013. gada oktobrī.
Best Buy Award pētījuma ietvaros respondenti tika aicināti atbildēt, ko, viņuprāt, kā arī, ņemot vērā viņu pieredzi saistībā ar noteiktu kategoriju precēm un pakalpojumiem Latvijas tirgū, nozīmē optimāls cenas un kvalitātes samērīgums.
Nesenais pētījums Latvijā aptvēra 57 dažādas ekonomikas sfēras, starp kurām bija: mazumtirdzniecība, pārtika, apavi, apģērbs, kosmētika, sadzīves tehnika, telekomunikācija, finanses u.c.
Best Buy Award pētījuma ietvaros uzdotie jautājumi bija bez respondentiem piedāvātiem atbilžu variantiem. Viņi varēja brīvi norādīt to ražotāju un pakalpojumu sniedzēju nosaukumus, kuru prasītā cena tirgū viņuprāt visvairāk atbilst piedāvātajai kvalitātei.
Piemēram, aptaujas ietvaros respondentiem uzdotais jautājums kategorijā “Šokolāde” bija: “Miniet šokolādes nosaukumu, kuras cena, ņemot vērā Jūsu pieredzi un viedokli, Latvijas tirgū vislabāk atbilst tās kvalitātei.“
Lielākā daļa respondentu uz šo jautājumu atbildēja, norādot “Laima“.
Ņemot vērā atbildes uz tādu pašu jautājumu kategorijā “sejas krēmi”, pirmajā vietā (lielākais patērētāju balsu skaits Latvijā) ierindojās Nivea. Sporta apavu kategorijā pirmo vietu ieņēma Nike.
Starp pirmās vietas ieguvējiem citās kategorijās Latvijā bija Nokia (mobilie tālruņi), Volkswagen (ģimenes automašīnas), Samsung (portatīvie datori), Limbažu (piens), Aldaris (alus), Philips (virtuves ierīces), LMT (mobilo sakaru pakalpojumu sniedzējs), Lattelecom (interneta pakalpojumu sniedzējs) utt.
Svarīgi atzīmēt, ka Best Buy Award aptaujā netiek noteikts zīmola vērtīgums vai tirgus daļa. Patērētāju pieredze, viedokļi, apmierinātība un uztvere tiek izmantota tikai tam, lai mērītu par precēm un pakalpojumiem prasītās cenas atbilstību piedāvātajai to kvalitātei, ņemot vērā patērētāju pieredzi.
Metodika un pētījuma izlase
Pētījumu Best Buy Award – Latvia – 2013/2014 veica Šveices organizācija ICERTIAS – International Certification Association GmbH, un pētījumā piedalījās 1200 respondentu. Tie visi bija Latvijas pilsoņi (tikai interneta lietotāji vecumā no 15 gadiem). Pētījums tika veikts laikā no 2013. gada 1. līdz 15. oktobrim, izmantojot tīmeklī pieejamu aptaujas anketu pēc CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness) metodes.
Foto: publicitātes
TOP Komentāri