Iedzīvotāji ārvalstu interneta veikalos tērē teju trīs reizes vairāk nekā vietējos

Dati rāda, ka no kopējās tiešsaistē veikto pirkumu darījumu summas ārzemju interneta veikalos tērēti 73%, kamēr Latvijā – vien 27%. Produkti un pakalpojumi, kam internetā tērētas vislielākās naudas summas, ir aviobiļetes, ceļojumi un izklaide, kā arī mazumtirdzniecība. Latvijas interneta veikalos iedzīvotāji visvairāk naudas izdevuši aviobiļešu iegādei, bet ārzemju – dažādos mazumtirdzniecības veikalos.

Interesanti, ka vīrieši interneta veikalos tērē vairāk par sievietēm – no visas tiešsaistē veikto pirkumu kopsummas 55% sastāda vīriešu veikto pirkumu summa un 45% – sieviešu. Atšķirīgas ir arī nozares, kurās abi dzimumi izvēlas tērēt naudu. Vīriešiem aktuālāki ir pirkumi, kas saistīti ar izklaides un finanšu pakalpojumu nozarēm. Piemēram, no kopējās izklaides nozarē veikto pirkumu summas vīrieši tērējuši 71%, bet sievietes – 29%. Savukārt sievietes teju divreiz vairāk (71%) nekā vīrieši (29%) tērē Latvijas mazumtirdzniecības interneta veikalos – tie ir apģērbu, pārtikas u. tml. veikali.

„Latvijas interneta veikalos kopsummā vairāk pirkumus veic iedzīvotāji vecumā no 30 līdz 50 gadiem, kas, iespējams, ir skaidrojams ar to, ka šajā vecumā cilvēki apmaksā ne vien savus, bet arī ģimenes locekļu, piemēram, bērnu pirkumus. Minētajā vecuma grupā liela nozīme ir tam, ka ir sasniegta zināma finansiāla stabilitāte. Savukārt iedzīvotājiem pēc 60 gadiem vēl nav izveidojies paradums iepirkties internetā – vien 6% no kopējās pirkumu darījumu summas sastāda senioru pirkumi,” norāda bankas Citadele valdes loceklis Kaspars Cikmačs.

Interesanti, ka sezonāli visaktīvākais laiks, kad tiek tērētas vislielākās summas pirkumiem internetā, ir ziema. Pēc bankas Citadele datiem redzams, ka jo īpaši janvārī, kuru bieži vien tautā dēvē par tukšo mēnesi, iedzīvotāji tērē visvairāk. Savukārt, aplūkojot atsevišķas nozares, ir vērojams, ka, piemēram, tēriņu apjoms, kas saistīts ar ceļošanu un tūrisma pakalpojumiem, pieaug atvaļinājumu laikā – maijā un jūnijā.

„Dati skaidri norāda uz tiešsaistes pakalpojumu nozares efektīvu attīstību. Viens no izaugsmes iemesliem ir pieaugošā uzticība finanšu pakalpojumu sniedzējiem, kas nodrošina sekmīgu un drošu iepirkšanos tiešsaistē. Turklāt arī patērētāji ir kļuvuši viedāki un izmanto papildu rīkus savu karšu un datu aizsardzībai,” skaidro K. Cikmačs.

Iepirkšanās internetā ir teju ikdienas sastāvdaļa, tāpēc ir svarīgi atcerēties dažus vienkāršus, taču ļoti būtiskus nosacījumus drošai maksājumu veikšanai tiešsaistē. Lai izvairītos no iespējamas ļaunprātīgas rīcības, ieteicams veikt pirkumus interneta lapās, kas ir pievienojušās 3D Secure vai SafeKey drošības sistēmām un kas nodrošina datu šifrēšanu. Uzticamas interneta vietnes klientam lūgs sniegt tikai pašu būtiskāko informāciju, tāpēc maksājuma veikšanas laikā nedrīkst izpaust, piemēram, kartes PIN kodu, personas kodu vai citu sensitīvu informāciju. Papildu drošībai banka Citadele iesaka vienmēr saglabāt pirkuma apstiprinājuma dokumentus un pievērst uzmanību maksājuma saņēmējam un tā nosaukumam.

Attēls: ilustratīvs

TOP Komentāri

avatar