Gaismas signālu lietošana – pašu šoferu drošībai

Neskatoties uz saspringto darba grafiku Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē, nodrošinot amatpersonu pavadīšanu, kā arī veicot drošības un kārtības nodrošināšanu uz ceļiem, Valsts policijas darbinieki pastiprināti strādājuši arī pie ikdienas problēmjautājumiem ceļu satiksmē. Viens no šādiem problēmjautājumiem ir brīdinājuma signālu lietošanas pārkāpšana, kas visbiežāk izpaužas kā signālu nerādīšana vispār.

Viens no priekšnoteikumiem drošai ceļu satiksmei ir savlaicīga izpratne par to, kādus manevrus katrs no satiksmes dalībniekiem veic vai gatavojas veikt. Lai šo procesu atvieglotu un padarītu satiksmes dalībniekiem saprotamāku, Ceļu satiksmes noteikumos īpaši skaidrots, ka, pirms jebkura manevra veikšanas, transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, un laikus jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem. Ja gaismas virzienrādītāju nav vai tie nedarbojas, brīdinājuma signāls jādod ar roku atbilstoši manevram.

Diemžēl daudzi šoferi šos drošības priekšnoteikumus neievēro, tādējādi maldinot citus šoferus un padarot satiksmi nervozāku. Par gaismas signālu lietošanas noteikumu pārkāpšanu kā sods var tikt piemērots brīdinājums vai naudas sods 15 eiro apmērā, kā arī piešķirts 1 soda punkts. Šī pusgada laikā Valsts policijas darbinieki piemērojuši sodu teju 1700 šoferiem.

Valsts policija aicina autovadītājus būt apdomīgiem pie stūres un biežāk aizdomāties par to, vai veiktās darbības neapdraud ceļu satiksmes drošību, kā arī aicina transportlīdzekļu vadītājus brīdināt citus satiksmes dalībniekus par plānoto manevru pirms tā veikšanas, izmantojot brīdinājuma signālus.

TOP Komentāri

avatar