Covid-19 laikā Latvijā ievērojami pieaudzis pieprasījums pēc zelta monētām
“Latvijas monētu nama” 2020.gada 9 mēnešu rezultāti liecina par ārkārtīgi strauju pieprasījuma pieaugumu pēc zelta monētām un citiem zelta produktiem, kuriem pārdošana palielinājusies par 126%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn. Baltijas valstīs kopumā šogad ir augsta iedzīvotāju interese par zelta produktiem, bet “Latvijas monētu nama” straujākais pārdošanas pieaugums novērojams tieši Latvijā – salīdzinot Lietuvā pieprasījums pieaudzis par 65%, savukārt Igaunijā par 17%.
“Līdzīgi kā lielākā daļa uzņēmumu arī “Latvijas Monētu nams” sākotnēji bažīgi raudzījās uz iespējamo pandēmijas ietekmi. Lai arī kopējais apgrozījums šā gada pirmajos deviņos mēnešos ir līdzīgs kā šajā pašā periodā pērn, ļoti ievērojams kāpums novērojams tieši zelta produktu segmentā. Līdzīga tendence ir arī Lietuvā un Igaunijā, kur gan zelta monētu pārdošanas pieaugums nav tik straujš. Daļēji tas ir izskaidrojams ar to, ka kaimiņvalstīs jau iepriekšējos gados pieprasījums pēc zelta monētām bija salīdzinoši augsts,” stāsta “Latvijas Monētu nams” mārketinga un tirdzniecības vadītājs Gints Rijnieks.
“Pirkt zelta produktus ir šī gada aktuālā tendence, ko apliecina izteikti straujais intereses pieaugums Latvijas iedzīvotāju vidū. Skaidrojums zelta monētu pieaugošajai popularitātei gan nav viennozīmīgs. Iespējams daļa iedzīvotāju zeltu uztver kā stabilu vērtību, pie kā pieturēties nedrošos laikos. Arī kā investīciju – zelta cenas pasaulē pandēmijas ietekmē nepārtraukti pieaug, taču “Latvijas monētu namam” ir izdevies pagaidām vēl savam sortimentam saglabāt cenas pirmspandēmijas līmenī. Tāpat iespējams, ka cilvēkiem šogad ir vairāk lieku finanšu līdzekļu, kurus citkārt tie izmantotu ceļojot vai citām izklaidēm, kas šogad ir liegtas vai pieejamas ierobežoti. Nemainīgi būtisks faktors ir arī patriotiskais aspekts – cilvēki izvēlas Latvijai vēsturiski nozīmīgām tēmām veltītas monētas, kuras atstāj savā kolekcijā vai dāvina tuviniekiem svētkos. Arī “Latvijas Monētu nama” viena no prioritātēm ir izcelt tieši Latvijas nacionālās vērtības un vēsturiski nozīmīgus notikums. Tā šogad par godu Latvijas neatkarības atjaunošanas trīsdesmitajai gadadienai dāvinājām iedzīvotājiem īpašu šim notikumam veltītu bezmaksas bronzas medaļu “Tautu meita,” skaidro G.Rijnieks.
Šī gada TOP5 zelta produkti, kam iedzīvotāji dod priekšroku, pārsvarā ir izteikti saistīti ar Latvijas nacionālajām tēmām. Populārākā ir “Latvijas monētu nama” izdotā tīra zelta dziļa reljefa monēta “Tautu meita”, kas kalta īpaši par godu Latvijas neatkarības atjaunošanas trīsdesmitajai gadadienai. Otra populārākā monēta ir tīra zelta monēta “Latvijas etnogrāfiskie novadi”, kas veltīta visu četru Latvijas vēsturisko novadu ģērboņiem. Iedzīvotāji arī ļoti novērtē kolekcijas – šogad īpašu vērību ieguvusi zelta monētu kolekcija “Senās latviešu dievības”, kas veltīta senlatviešu grafisko zīmju tēmai. Tāpat iecienīta ir tīra zelta monēta “Pūces sakta” – tā sauktā pūces sakta senatnē simbolizēja prestižu un pārticību un to parasti nēsāja vīrieši. Pieprasītāko zelta produktu TOP5 noslēdz zelta stienis “Triju zvaigžņu ordenis”. Bez Latvijas tematikai veltītām monētām iedzīvotāji labprāt iegādājas arī senās zelta monētas, kuras tradicionāli ir salīdzinoši dārgas un pieejamas ļoti ierobežotos apjomos – visbiežāk tikai 2 līdz 5 vienības.
Attēli: publicitātes
TOP Komentāri