Aptauja: ceļojumiem paredzēto naudu ieguldīs mājokļa labiekārtošanā

Aizvadot otro vasaru ar ierobežojumiem, mainījušies atvaļinājuma pavadīšanas ieradumi. Arī šogad vairums Latvijas iedzīvotāju plāno vasaras atvaļinājumu pavadīt Latvijā un ietaupīto naudu izmantot mājokļa uzlabošanai. Trešdaļa aptaujāto norādīja, ka viņu vasaras plānus ietekmēs arī vakcinācija – vakcinētie naudu labprātāk izmantotu, dodoties ārzemju ceļojumā.

Puse Latvijas iedzīvotāju šajā vasarā ir ieplānojuši īstenot pārmaiņas savā mājoklī. Šogad lielākā daļa aptaujāto plāno renovēt virtuvi, dzīvojamo istabu vai vannasistabu. Gandrīz katrs otrais (44 %), kurš šovasar grasās savā mājoklī kaut ko uzlabot, plāno tam atvēlēt līdzīgu naudas summu, kā pagājušajā gadā. Gandrīz 60 % aptaujāto ir gatavi izmantot vairāk nekā 400 €, bet aptuveni sestā daļa (15 %) – no 201 € līdz 300 €. Salīdzinājumam, pagājušajā gadā 9 % aptaujāto sacīja, ka grasās interjera pārmaiņām atvēlēt aptuveni 201–300 €, bet 32 % iedzīvotāju – vismaz 500 €.

Lai gan valstī noteikto ierobežojumu laikā vairums Latvijas iedzīvotāju mājās veica kādus interjera uzlabojumus, piemēram, sakārtoja aizmirstībā pamestus plauktus vai veica lielākus vai mazākus remontdarbus, ir gaidāma vēl viena šajā ziņā ļoti aktīva vasara. Aptaujas rezultāti liecina, ka šogad mājokļa labiekārtošanai atvēlētā naudas summa būs līdzīga tai, ko ļaudis bija gatavi tērēt pagājušajā gadā, un prioritāte būs visas ikdienā svarīgās mājokļa telpas. Vērojot pircēju paradumus, var secināt, ka daudzi mājās plāno veikt remontdarbus – ir pieaudzis pieprasījums pēc interjera dizaina pakalpojumiem visā mājoklī vai konkrētās telpās. Pēdējā laikā biežāk tiek lietoti arī digitālie virtuves iekārtas un skapja plānotāji”, atklāj IKEA Latvija vadītājs Pēteris Grīnbergs. Viņš stāsta, ka šajā pavasarī Latvijā ir liels pieprasījums pēc virtuves iekārtām, guļamistabas mēbelēm un dekoratīvajiem interjera priekšmetiem. Joprojām ir aktuālas arī darbistabas mēbeles.

Aptaujas rezultāti liecina, ka lielākie šogad ieplānotie pirkumi ir mēbeles un jauna sadzīves tehnika (attiecīgi 29 % un 24 %).

Vasaras atvaļinājuma plāni un vakcinācijas iespējamā ietekme

Atbildot uz jautājumu, kāda gaidāma otrā vasara ar ierobežojumiem, 42 % aptaujāto paredz, ka ierobežojumi, visticamāk, būs apmēram tādi, kā pagājušajā gadā, bet 40 % respondentu gatavojas, ka ierobežojumi varētu būt stingrāki.

Līdzīgi kā pagājušajā gadā vairāk nekā puse aptaujas dalībnieku plāno atvaļinājumu aizvadīt mājās. Vairāk nekā ceturtā daļa aptaujāto (28 %) grasās atpūsties vasarnīcā vai dārza mājiņā, 11 % – kempingā, viesu namā vai viesnīcā tepat Latvijā, bet 16 % izjautāto plāno doties uz ārzemēm. Daudzi norāda, ka mainītu savus atvaļinājuma plānus, ja viņiem būtu iespēja vakcinēties. Vairāk nekā trešdaļa uzrunāto labprāt dotos ceļojumā, ja viņiem būtu izveidojusies imunitāte pret vīrusu. Ceļošana, visticamāk, būs iecienītākais atvaļinājuma pavadīšanas laiks arī tad, kad ierobežojumi būs aiz muguras.

Ir redzams, ka šogad pircēju vasaras plāni galvenokārt saistās ar palikšanu mājās. Šķiet, ka tie, kam ir pieejama sava ārtelpa, ir no jauna atklājuši tās potenciālu – ir liels pieprasījums pēc āra mēbelēm. Aptaujas dati liecina, ka 43 % respondentu plāno šogad renovēt vasarnīcu vai savu brīvdienu māju. Vairāk nekā puse respondentu mājokļa pārvērtībām ir gatavi atvēlēt vairāk nekā 400 €,” stāsta P. Grīnbergs.

Atbildot uz jautājumu par to, kā mājsaimniecības izdevumi varētu mainīties pēc ierobežojumu atcelšanas, vairums aptaujāto (46 %) sacīja, ka naudu vispirms izmantotu ārzemju ceļojumiem, 33 % respondentu brīvos līdzekļus atvēlētu mājokļa labiekārtošanai, 31 % – vairāk naudas tērētu izklaidēm, bet 28 % – apģērbam.

* Pētījumu 2021. gada martā pēc IKEA pasūtījuma veica pētījumu uzņēmums Norstat. Pētījumā piedalījās 500 Latvijas iedzīvotāju.

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar