Pētījums: Latvijas sabiedrībā valda atšķirīga izpratne par vēlmi aizstāvēt valsti

Latvijas sabiedrībā vērojamas būtiskas atšķirības starp lielākajām etniskajām grupām attiecībā uz faktoriem, kas ietekmē gribu aizstāvēt valsti. To apliecina Biznesa augstskolas Turība pētnieka Ulda Zupas veiktais pētījums, kas tapis promocijas darba “Nacionālās stratēģiskās komunikācijas loma visaptverošas valsts aizsardzības sistēmā Latvijā” ietvaros.

Pētījumā konstatēts, ka dažādām sabiedrības grupām atšķiras attieksme pret tādiem būtiskiem valsts aizsardzības gribas veidojošiem aspektiem kā vēsturiskās atmiņas, nacionālais lepnums un draudu uztvere. Šīs atšķirības veido plaisu starp valsts vērtību sistēmu un sabiedrības daļas attieksmi, tādējādi apgrūtinot visaptverošas valsts aizsardzības (VVA) sistēmas pilnvērtīgu ieviešanu.

Pētījuma rezultāti uzsver nepieciešamību pēc stratēģiskas un segmentētas komunikācijas ar dažādām sabiedrības grupām, ņemot vērā to specifiskos uzskatus un attieksmes. Tikai rūpīgi veidota, iekļaujoša komunikācija spēs ne tikai mazināt etnisko saspīlējumu, bet arī nostiprināt sabiedrības saliedētību un valsts aizsardzības spējas.

Ulda Zupas pētījums apstiprinājis to, ka Krievijas 2022. gada iebrukums Ukrainā būtiski mainījis Latvijas iedzīvotāju draudu uztveri – tomēr šīs izmaiņas pamatā balstās bailēs, nevis uz dziļāku izpratni par kopīgo identitāti. Tas atklāj nepietiekamu stratēģiskās komunikācijas pielietojumu, lai veidotu vienotu un noturīgu izpratni par valsts drošību.

Relatīvi zemā uzticēšanās politiskajām institūcijām, valdībai un valsts pārvaldei, kā arī etniskā sašķeltība, rada nopietnus izaicinājumus VVA sistēmas īstenošanai. Šāda situācija ne tikai apdraud valsts drošību, bet arī paver iespējas ārējiem spēkiem manipulēt ar sabiedrisko domu, norāda pētnieks.

Pētījuma praktiskā nozīme ir īpaši aktuāla šodienas ģeopolitiskajā kontekstā, jo tā secinājumi un ieteikumi var kalpot par pamatu stratēģiskas komunikācijas uzlabošanai Aizsardzības ministrijā, Iekšlietu ministrijā, Nacionālajos bruņotajos spēkos, pašvaldībās, kā arī citās institūcijās, kas iesaistītas visaptverošas valsts aizsardzības ieviešanā.

Ulda Zupas promocijas darba galvenais mērķis bija izstrādāt nacionālās stratēģiskās komunikācijas analītisko modeli, kas palīdzētu mazināt sabiedrības polarizāciju, sekmētu sabiedrības iesaisti un stiprinātu valsts aizsardzības spējas. Tas īpaši svarīgi laikā, kad sabiedrība ir atvērta un gatava uzņemt ar valsts aizsardzību saistītu informāciju, kas agrāk būtu sastapusies ar lielāku pretestību. Promocijas darbs tapis laika posmā no 2016. gada līdz 2025. gadam.

Attēls: ilustratīvs (canva.com)

6

TOP Komentāri

avatar
6 Komentāra topiki
0 Raksta atbildes
0 Sekotāji
 
Vislielākā reakcija
Karstākais komentāru topiks
6 Komentāru autori
66u7xzmfp1f2yeqprice flagylcan you buy cialis uk Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie vispopulārākie
lh9qy
Viesis
lh9qy

where can i get clomiphene price get cheap clomid pills clomid only cycle where can i get generic clomiphene without dr prescription cheap clomid online where to buy cheap clomid price buy cheap clomid price

can you buy cialis uk
Viesis
can you buy cialis uk

More articles like this would remedy the blogosphere richer.

price flagyl
Viesis
price flagyl

More posts like this would bring about the blogosphere more useful.

f2yeq
Viesis
f2yeq

oral azithromycin 500mg – cost azithromycin how to get metronidazole without a prescription

zmfp1
Viesis
zmfp1

order semaglutide sale – purchase periactin pill periactin 4 mg canada

66u7x
Viesis
66u7x

order motilium 10mg without prescription – order domperidone 10mg for sale order generic cyclobenzaprine 15mg