Transportlīdzekļu vadītāji aicināti uzmanīgi braukt cauri peļķēm

Saglabājoties mainīgiem laikapstākļiem, Rīgas ielās, kurās ir novecojis asfalta segums, turpina veidoties bedres. Lietus laikā bedres pārklāj ūdens un nav iespējams pārliecināties par to dziļumu, tāpēc transportlīdzekļu vadītāji aicināti izvēlēties atbilstošu braukšanas ātrumu, kā arī par bedrēm un lielām peļķēm ziņot Satiksmes vadības centram, zvanot uz diennakts bezmaksas tālruni 80003600 vai rakstot uz rdsvc@riga.lv. Tāpat transportlīdzekļu vadītāji aicināti pirms peļķēm samazināt braukšanas ātrumu, lai neapšļakstītu gājējus.

Šajā ziemas sezonā satiksmei bīstamās bedres likvidētas jau vairāk nekā 25 000 kvadrātmetru platībā. Ar aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģiju satiksmei bīstamo bedru likvidāciju veic neatkarīgi no laika apstākļiem, arī ziemas laikā. Rezultātu ietekmē vairāki faktori – laikapstākļi, satiksmes intensitāte un ielas seguma stāvoklis – tomēr šo darbu galvenais mērķis ir novērst satiksmei bīstamas situācijas.

Turpinoties lietum, ielās ar grants segumu var veidoties šķīdonis, kā rezultātā segums zaudē nestspēju un braukšanas apstākļi kļūst apgrūtinoši. Šķīdoņa laikā grants segumā palielinās mitruma līmenis, tādējādi segums zaudē stingrību un autotransportu masa būtiski ietekmē ielas stāvokli.

Šajā ziemas sezonā mainīgo laika apstākļu dēļ uz ielu brauktuvēm ļoti strauji veidojas bedres. Laika gaitā asfaltā noveco asfaltbetona saistviela (bitumens), tam kļūstot cietākam un trauslākam, tādēļ asfalts zaudē elastību, kā rezultātā vieglāk izveidojas plaisas. Atkušņa laikā plaisās iekļūst ūdens, kas zemā gaisa temperatūrā sasalst. Sasalšanas un atkušanas laikā ūdens maina tilpumu, kā rezultātā plaisas pakāpeniski kļūst lielākas un izveidojas bedres.

Pavasarī, kad diennakts vidējā temperatūra nostabilizēsies virs +5oC grādiem, pilsētā sāks plašākus ielas seguma remontus ar ierastajām tehnoloģijām – karsto asfaltu un asfalta vienlaidus ieklāšanu, kas nodrošina ilgāku kalpošanas laiku. 

Foto: canva.com

TOP Komentāri

avatar