Aptauja: Trešdaļa iedzīvotāju Lieldienās iekāro baltās olas

Galveno pavasara simbolu – olas – Lieldienu svinībām plāno iegādāties 88% Latvijas iedzīvotāju, liecina Rimi rīkotā aptauja.* Trešā daļa aptaujāto jeb 33% par godu svētkiem meklēs baltās olas, kas šajā laikā ir populārākā izvēle, paverot plašas iespējas vienai no iemīļotākajām Lieldienu nodarbēm – olu krāsošanai. Pārliecinoši lielākā daļa iedzīvotāju (85%) Lieldienu olas krāsos pašu spēkiem, visaktīvāk ģimenes, kurās aug bērni. Savukārt krāsošanas veidu izvēlē priekšroka tiek dota  klasiskai pieejai ar olu vārīšanu sīpolu mizās.

Brūnās olas par gana labām svētku galdam atzīst vien 17% Latvijas iedzīvotāju, bet lielākā daļa – 38% – norāda, ka īpašu uzmanību olu krāsai nepievērš, vienlīdz bieži iegādājoties kā baltās, tā brūnās olas. Jāteic arī, ka nokrāsotas Lieldienu olas no baltām visbiežāk pārvēršas brūnās ar dažiem košiem akcentiem: olu krāsošanai visbiežāk iecerētas sīpolu mizas vai citi dabas materiāli (77%), cieši turoties pie pārbaudītām vērtībām.

Domājot par inovatīvāku pieeju olu krāsošanai, piektā daļa aptaujāto apsver iespēju olas krāsot ar veikalā nopērkamajām krāsām, bet 13% iedzīvotāju eksperimentēs ar tēju. Olu krāsošanai tiek laisti darbā arī zīmuļi vai krītiņi un citi līdzekļi, bet slinkākie Lieldienu svinētāji plāno iegādāties jau nokrāsotas olas – tādu gan ir tikai 1%.

Lai gan vairumā gadījumu olu krāsošanas paradumi dažādos Latvijas reģionos būtiski neatšķiras un olu krāsošanai lielākoties tiek atvēlētas sīpolu mizas vai citi dabas materiāli, Rīgas un Latgales iedzīvotāji ir aktīvākie veikalā nopērkamo krāsu izmantošanā – šādā veidā olas krāsot plāno ceturtā daļa šo reģionu iedzīvotāju.  Arī gados jaunāki olu krāsotāji pie mākslīgajām krāsvielām ķeras biežāk.

“Lieldienu svinību galdā olas ir centrālais elements un to piedāvājums pēdējos gados ir būtiski paplašināts. Ņemot vērā pircēju pieprasījumu un ilgtspējīgas attīstības mērķus, šobrīd vairāk nekā puse Rimi veikalos pieejamo vistu olu ir dētas brīvos turēšanas apstākļos, un teju 70% sortimenta ir ārpus sprostiem dētās vistu olas. No pieredzes zinām, ka Lieldienu laikā olu pieprasījums ik gadu aug gandrīz trīskārtīgi. Tādēļ šajās dienās īpašu vērību veltām arī tam, lai nodrošinātu augstajam pieprasījumam atbilstošu olu apjomu – jo īpaši baltās krāsas olas,” skaidro Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers.

* Aptauju veikusi pētījumu kompānija OMD Snapshots 2022. gada martā, aptaujājot 703 Latvijas iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar