Atrast iespēju pateikt “jā”, nevis “nē”: kā Covid-19 laikā būt labam darba devējam

Apdrošināšanas akciju sabiedrības BALTA dzīvē novembris ir patiesības brīdis: tas ir laiks ikgadējai darbinieku iesaistes aptaujai, kurā ikviens var paust viedokli par darbu uzņēmumā. Kāpēc tas ir vajadzīgs? Aptaujas rezultāti palīdz atskatīties uz paveikto un norāda uz nākotnes attīstības iespējām, taču galvenokārt tas ir instruments, kas ļauj novērtēt, kā cilvēki patiesībā jūtas, strādājot uzņēmumā. Covid-19 pandēmijas laikā šāda aptauja iegūst jaunu nozīmi. Ir virkne pasākumu, ko darba devējs var īstenot, lai darbiniekiem palīdzētu justies labāk mums visiem tik sarežģītajā laikā. Tas veicina arī efektīvāku uzņēmuma darbu, turklāt iespējams, ka šī pieredze izrādīsies gana vērtīga, lai to ņemtu vērā arī pēc pandēmijas beigām.

Vairākus gadus strādājot ar iesaistes aptaujas datiem, redzam, ka ar katru gadu arvien vairāk darbinieku jūt emocionālu piesaisti uzņēmumam un tā kopīgajām vērtībām. Darbinieku apmierinātības pētījumu veicam katru gadu, taču šogad tajā piedalījās rekordliels skaits – 97% darbinieku. Protams, neizpalika jautājums par uzņēmuma spēju vadīt procesus Covid-19 apstākļos. 92% to novērtēja atzinīgi, norādot, ka jūt rūpes un atbalstu, lai vieglāk pielāgotos sarežģītajiem apstākļiem. Šāds vērtējums, protams, nav vienas dienas rezultāts – esam gadiem mērķtiecīgi strādājuši, lai pastāvīgi palielinātu darbinieku iesaisti. Vienlaikus pandēmijas gads ir izkristalizējis jomas, kurās darba devējam ir vērts ieguldīt papildu enerģiju, lai darbiniekam palīdzētu justies labi.

Pandēmija ir ieviesusi būtiskus ierobežojumus, kas maina ierasto dzīvesstilu. Sports, kultūra un citas brīvā laika aktivitātes, darbs, mācības – ierobežojumi skar visas dzīves jomas. Daudzi ir noslogoti, palīdzot bērniem izglītoties attālinātā formātā, taču arī profesionālie izaicinājumi nekur nepazūd. Tie, kuri turpina darbu klātienē, diendienā saskaras ar potenciālu saslimšanas risku, neraugoties uz pastiprinātām drošības prasībām; tiem, kuri strādā no mājām, mēdz būt visai saspringti darba apstākļi, kuros jāspēj būt arī labiem vecākiem un dalīt darba telpu ar dzīvesbiedru. Jāapzinās, ka cilvēks nav mašīna, kas spēj produktīvi strādāt, ja nejūtas labi. Emocionāls diskomforts agri vai vēlu ietekmēs darba kvalitāti, kapacitāti, efektivitāti, visbeidzot arī komunikāciju. Tāpēc agrāk vai vēlāk darbinieka sliktās pašsajūtas sekas jutīs arī uzņēmums un klienti. Ja problēmas ilgstoši nerisina, tas var novest pie darba spēju zuduma, tāpēc katra darbinieka labsajūta ir gan paša, gan uzņēmuma interesēs.

Darbinieka labbūtības veicināšanas pasākumus var iedalīt vairākos lielos blokos. Vispirms jau tie ir tīri sadzīviski un tehniski jautājumi, ko, visticamāk, pēdējā gada laikā vairums darba devēju ir puslīdz sekmīgi atrisinājuši. Taču tas neizslēdz izaugsmes iespējas arī šajā jomā. Ja pašā pandēmijas sākumā lielāks uzsvars tika likts uz rīkiem, kas ļauj sazināties ar kolēģiem un klientiem attālināti, šobrīd var iet soli tālāk un apgūt tos rīkus, kas ļauj efektivizēt procesus. Piemēram, ieviest darbinieku pašapkalpošanās portālu, kur vienuviet sakārtot visus ar nodarbinātību saistītos jautājumus, vai elektronisko parakstu visā uzņēmumā, lai maksimāli paātrinātu dokumentu apriti. Raits darba process un piemērota vide ir būtisks atbalsts darbiniekam, ļaujot koncentrēties uz tiešo pienākumu veikšanu.

Izaicinājums darba devējam šajos apstākļos ir jaunu darbinieku ienākšana uzņēmumā. Šis ir labs pārbaudījums, pajautājot sev: vai es pilnībā izmantoju digitalizācijas sniegtās priekšrocības un varu pieņemt darbā jaunu darbinieku, tā teikt, no a līdz z – elektroniski parakstīt līgumu, attālināti iepazīstināt ar uzņēmumu un veikt nepieciešamās apmācības, nodrošināt ar darbu saistīto tehniku utt.? Turklāt jāņem vērā, ka ikviens jauns darbinieks vēlas gūt pozitīvu pieredzi, un pieredze veidojas ne tikai klātienē, bet arī attālināti. Tāpēc, piemēram, uzņēmuma vadītāja apsveikums WhatsApp, tiešā vadītāja iniciēta attālināta iepazīstināšana ar komandas biedriem vai iespēja vērsties pie kāda no kolēģiem kā pie mentora, kurš ievada uzņēmuma dzīvē, ir mazi, taču patīkami žesti, kas apliecina jaunajam darbiniekam – viņš uzņēmumā ir gaidīts.

Domāju, ka daudzi darba devēji pērnā gada otrajā pusē saprata – sākoties vēl vienam attālinātā darba vilnim, arvien svarīgāka kļūs darbinieku fiziskā un mentālā labbūtība. Darbinieku aptauja ir lielisks veids, kā noskaidrot, ko darbinieki labprāt uzzinātu vai apgūtu ceļā uz labāku pašsajūtu, kas savukārt darba devējam ļauj rīkot atbilstošus izglītojošus pasākumus. Aktīvam dialogam ir milzīga nozīme: piemēram, BALTA pagājušajā vasarā apzināja darbinieku viedokļus par attālināto darbu un nonāca pie secinājuma, ka, pat ja nebūtu prognozējams jauns attālinātā darba vilnis, liela daļa darbinieku vēlas saglabāt iespēju strādāt no mājām vismaz dažas dienas nedēļā. Ir svarīgi ņemt vērā šādas vēlmes un, iespējams, ieviest jaukta tipa darba modeli, respektējot gan tos, kuri dod priekšroku attālinātam darbam, gan tos, kuri labprātāk atrodas birojā. Iespēja strādāt tā, kā pašam ērtāk, ir būtisks rīks darbinieku labsajūtas veicināšanai. Iespējams, ir vērts apsvērt pat jaunas amata pozīcijas – darbinieku pieredzes vadītāja – ieviešanu. Šāds speciālists sekos līdzi visām izmaiņām uzņēmuma darbībā, kas skar darbiniekus, un sniegs redzējumu, kā darba devējs šo pieredzi var uzlabot.

Kad atrisinātas primārās, ar darbu saistītās problēmas, jāatceras, ka neviens nav atcēlis darbinieku vēlmi ik pa laikam justies īpaši un gaidīt kādu priecīgu notikumu. Lai nodrošinātu šīs labās sajūtas jeb “ķirsīti uz tortes”, jādomā par ierasto komandas saliedēšanas pasākumu un iecienīto ikgadējo tradīciju drošu, attālinātu alternatīvu. Nevarat satikties pie kafijas tases un pārrunāt ikdienas pieredzes un izvēles? Noorganizējiet īpašu darbinieku radio, kur periodiski iespējams dalīties neoficiālā informācijā par uzņēmuma dzīvi. Bērnu dienā 1. jūnijā nav iespējams sarīkot izklaides pasākumu bērniem? Investējiet vecāku labsajūtā un uzaiciniet speciālistu, kurš pastāstīs, kā vecākiem justies harmoniski šajā sarežģītajā laikā, jo vislabākā dāvana bērnam ir laimīgi vecāki. Arī ikgadējā balle var notikt digitāli, kaut arī rīkotājiem tas prasīs zināmu izdomu.

Radošums līdz ar aktīvu dialogu ir galvenie darba devēja instrumenti Covid-19 laikā. Svarīgi ir sniegt darbiniekiem perspektīvas sajūtu, ticību, ka pandēmija neturpināsies mūžīgi. Ir jāstrādā un jādzīvo uz priekšu. Ierobežojumi mūs skars tikai kādu laiku, bet tas, ko šajā laikā paveiksim, būs paliekošs un liks pamatus nākotnei. Tāpēc jāatrod veidi, kā justies labi, un te svarīgi iesaistīties arī pašiem darbiniekiem, jo ir skaidrs, ka justies labi pa vecam vairs nesanāks. Dažas problēmas darba devējs var palīdzēt atrisināt, citas – nevar, taču galvenais ir neslēpt galvu smiltīs un neizlikties, ka problēma nepastāv, bet meklēt veidu, kā pateikt “jā”, nevis “nē”.

Viktorija Puzo, AAS BALTA (PZU grupa) personāla direktore

Foto: publicitātes

5

TOP Komentāri

avatar
5 Komentāra topiki
0 Raksta atbildes
0 Sekotāji
 
Vislielākā reakcija
Karstākais komentāru topiks
2 Komentāru autori
hitfoobeStoxyronLopurge Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie vispopulārākie
Lopurge
Viesis
Lopurge

http://gcialisk.com/ – cialis 5mg best price

ron
Viesis
ron

Bloons TD 6 is the 6th generation of this tower game, as the name implies. While it is fun to play and even hit the most popular charts on Steam, there is very little of it that is truly new and innovative. It’s a great option to play with kids or if you like strategy games in general, but it won’t make you rethink how the genre is played. Firstly About “Bloons TD 6” interesting Game That is to say: Bloons TD 6 contains in-game items that can be purchased with real money. You can disable in-app purchases in your… Lasīt tālāk »

Stoxy
Viesis
Stoxy

Besuchen Sie uns am 6. oder 7.2.2023 und bekommen Sie einen Coupon für einen kostenlosen Spielschein. Medtem ko so tradicionalni casinoji fiksirani na določeno mesto in imajo določen obratovalni čas, lahko do spletnih casinojev dostopate kjerkoli in kadarkoli. Zaradi tega so online casinoji veliko priročnejši in omogočajo bistveno večje število igralcev. Ta praktičnost je še posebej prišla do izraza v času pandemije, ko so tradicionalni casinoji bili primorani zapreti svoja vrata. Kadar gre za evrski dvig, je potreben čas za transakcijo odvisen od metode, ki jo uporabljamo za depozit. Denarni transfer lahko traja 7 dni, da pride do casino, transakcija… Lasīt tālāk »

foobe
Viesis
foobe

New customers only | Commercial content | 18+ age limit | T&Cs apply To make sure that all features of this website work, please update your browser to the latest version and check that Javascript and Cookies are enabled. Popular Leagues To make sure that all features of this website work, please update your browser to the latest version and check that Javascript and Cookies are enabled. Soccer live scores and results are offered from all soccer leagues in the world: FootyStats is your best resource for stats such as Goals, Over 2.5/Under 2.5, HT/FT, Dynamic In-Play Stats, and much… Lasīt tālāk »

hit
Viesis
hit

Квинлаш для роста ресниц, купить который можно в Интернете, советуют принимать для ускорения роста ресниц, чтобы вылечить ослабленные, плохо растущие реснички. Густота и длина повышается за короткое время после начала регулярного применения. Владимирский пр., 16м. Владимирская / Достоевская Наших покупателей особо порадует невысокая цена средства для роста ресниц Queen Lash, а для постоянных клиентов действует система скидок. Помимо этого данное средство обладает рядом достоинств, которое качественно выделяют его среди аналогичной ему продукции: € 30.00 Queen lash 7 отзывов » Добавить отзывДобавить отзыв Да, XLASH можно использовать при ношении наращенных ресниц и сочетать с ламинированием. Сыворотка имеет водную основу и работает,… Lasīt tālāk »