Krāpšanas nolūkā speciāli izraisa avārijas
Tās parasti ir nelielas avārijas, taču var būt vienu un to pašu personu sistemātiski un mērķtiecīgi organizētas, – atklāj Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas nodaļas vadītājs.
Viena no shēmām “viltus” avāriju izraisīšanai tiek īstenota autostāvvietās, visbiežāk – pie lielveikaliem, kur ir daudz transportlīdzekļu un notiek salīdzinoši intensīva pārvietošanās ar auto.
“Shēmas būtība ir tāda – avārija tiek izraisīta stāvvietā brīdī, kad kāds autovadītājs izbrauc no savas auto apstāšanās vietas. Viņš ir paskatījies uz visām pusēm un pārliecināts, ka tuvumā nav neviena cita braucoša auto, kam dot priekšroku, un turpina manevru. Tomēr pēkšņi notiek sadursme – priekšā strauji piebraucis auto, kuram pēc ceļu satiksmes noteikumiem ir priekšroka. Līdz ar to tas, kurš braucis ārā no stāvvietas skaitās vainīgs, un “cietušais” var vēsties pie apdrošinātāja vai mēģināt saņemt kompensāciju no “vainīgā” šofera uz vietas skaidrā naudā,” stāsta Ivars Vismanis.
Taču apdrošinātāji, pētot šādus gadījumus un analizējot tajos iesaistīto auto vēsturi, pieļauj, ka tās ir speciāli izraisītas avārijas nolūkā izkrāpt naudu no it kā vainīgās personas vai saņemt apdrošināšanas atlīdzību, piemēram, atkārtoti par iepriekš jau bojātu auto.
Cits veids, kā var tikt izraisīta auto sadursme, ir strauja bremzēšana apļaveida krustojumā, kur notiek intesīva satiksme un auto nereti seko tuvu viens otram.
“Iespējams, ka šādi krāpnieki apļveida krustojumos pavada pat ilgāku laiku, nemitīgi riņķojot pa to un gaidot avārijas situācijai piemērotu mirkli. Šādu krāpniecības veidu mums palīdzēja konstatēt kāds klients, kuram pašam no sadursmes bija izdevies izvairīties un bija radušās pamatotas aizdomas. Viņš pēc tam novērojis, ka tas ir viens un tas pats auto, kas turpina satiksmi aplī un meklē upuri, lai, strauji bremzējot, izraisītu avāriju. Pašlaik par šiem aizdomīgajiem gadījumiem tiek veikta izmeklēšana,” stāsta Ivars Vismanis.
ERGO autovadītājiem iesaka būt vērīgiem un uzmanīgiem, un, braucot ārā no auto stāvvietām, veikt manevrus ļoti lēnām, īpaši braucot atpakaļgaitā. Tāpat ļoti svarīgi ir ievērot distanci, vislabāk – pat lielāku nekā noteikts, īpaši intensīvas satiksmes apstākļos kā, piemēram, apļveida krustojumos.
ERGO arī atgādina, ka speciāli izraisītas un inscenētas avārijas tiek uzskatītas par apdrošināšanas krāpšanu, un par līdzdalību šādā noziegumā persona var tikt saukta pie kriminālatbildības. Savukārt tos auto vadītājus, kuri iekļuvuši šādā avārijā, ERGO aicina būt vērīgiem un ziņot par notikušo savam apdrošinātājam. Par iespējamu apzināti izraisītu avāriju var liecināt, piemēram, priekšā braucošā auto pārāk strauja bremzēšana bez acīmredzama un nopietna iemesla. Pie vismazākajām aizdomām par speciāli izraisītu ceļu satiksmes negadījumu ieteicams informēt arī policiju protokola sastādīšanas brīdī.
TOP Komentāri