Veikti pirmie darba grupas “Drošs ceļš uz skolu” rosinātie uzlabojumi pie Rīgas mācību iestādēm

Veikti pirmie no darba grupas “Drošs ceļš uz skolu” rosinātajiem un plaši plānotajiem uzlabojumiem pie Rīgas mācību iestādēm – uzstādītas vairākas ceļazīmes, veikti seguma remontdarbi, atjaunoti ceļa horizontālie apzīmējumi un iezīmēti plāni tālākajiem darbiem.

“Rīgai rūp visu iedzīvotāju drošība, pārvietojoties pa pilsētu, bet it īpaši vēlamies akcentēt bērnu un jauniešu drošību ceļā uz skolu. Darba grupas “Drošs ceļš uz skolu” veiktā aptauja parāda, ka 70% gadījumu bērni nav jutuši apdraudējumu, tomēr ir jādomā arī par šo mazākuma sadaļu, un jādara viss iespējamais, lai bīstamības novērstu. Darba grupa ir veikusi apjomīgu darbu, lai apsekotu potenciālās bīstamības četru pilotskolu apkārtnēs un jau sākusi šo teritoriju uzlabošanu,” pauž Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone.

Darba grupa izstrādāja aptaujas anketu un veica četru mācību iestāžu – Rīgas 69.vidusskolas, Rīgas 45.vidusskolas, Rīgas 5.pamatskolas un Āgenskalna sākumskolas – skolēnu, vecāku, skolas padomes un skolas darbinieku aptauju, kurā noskaidroja viņu viedokli par drošības problēmām, infrastruktūras trūkumiem, mobilitātes pieejamību, esošajiem un vēlamajiem pārvietošanās veidiem un tos ietekmējošiem faktoriem.

Pēc viedokļu apkopošanas un izvērtēšanas pie Rīgas 5.pamatskolas, Ineses Jaunzemes ielā, veikta ceļazīmju “Dzīvojamā zona” un “Bērni” uzstādīšana, kā arī ielas seguma remontdarbi. Nākotnes plānos iekļauta Ineses Jaunzemes ielas un ietves projektēšana un pārbūve.

Tikmēr Āgenskalnā iezīmēti vairāki ilgtermiņa plāni, kurus paredzēts veikt līdz 2027. gadam. Piemēram, šā gada laikā plānots Elvīras ielā un Kūdras ielā ieviest maksimāli atļauto braukšanas ātrumu 30 km/h, kā arī šogad plānots pārbūvēt esošo ātrumvalni uz paceltu gājēju pāreju Baložu ielā 27.

2025.gadā plānots projektēt un būvēt veloceļu Dzirciema un Buļļu ielās, kā arī sākt projektēt gājēju un veloinfrastruktūras izbūvi maršrutā Zasulauka stacija–Buļļu iela. 2025.gadā plānots izbūvēt gājēju pāreju Melnsila ielā 22A.

2025.-2026.gadā plānots izbūvēt ātrumvalni ar ierobežojumu 30 km/h Elvīras ielā, tāpat arī Gregora un Kuldīgas ielas krustojumu un veikt Tapešu ielas veloceļa projektēšanu.

2026.gada plānos iekļauta arī Matrožu, Tīklu un Zvejnieku ielas ietvju projektēšana. Tāpat 2026.gadā plānota Vīlipa, Melnsila un Kristapa ielas gājēju un veloinfrastruktūras būvniecība, kā arī plānots projektēt Slokas un Jūrmalas gatves gājēju un velo šķērsojumu.

Savukārt Imantā, Kurzemes prospektā 12, tuvākajos darbu plānos iekļauta luksofora izbūve. Tālākos plānos iekļauta satiksmes pārvada pār dzelzceļu būvniecība Jūrmalas gatvē, veloceļa izbūve Anniņmuižas un Jūrmalas gatves krustojumos, Vecumnieku ielas seguma atjaunošana, kā arī regulējamas gājēju pārejas izbūve Anniņmuižas ielā 40B.

Tikmēr Teikas un Čiekurkalna apkaimē šogad ir atjaunots Čiekurkalna 1.līnijas 13 gājēju pārejas apzīmējums un veikts Bērzpils ielas bedrīšu remonts.

Nākamgad plānota papildu ātrumvaļņu izbūve Lībekas ielā, ietvju izbūve Čiekurkalna 5.šķērslīnijā, Čiekurkalna 1. līnijas un Džutas ielas gājēju un veloinfrastruktūras būvniecības projektēšana, velo un gājēju infrastruktūras projektēšana un izbūve Berģu un Upesciema ielā no Brīvības gatves līdz Ropažu novada robežai un Ezermalas ielas ietves pārbūve no Hamburgas ielas līdz Lībekas ielai.

Tālākos nākotnes plānos (no 2026. – 2030.gadam) iekļauts Čiekurkalna 1.šķērslīnijas apgaismojums, Čiekurkalna 2.šķērslīnijas apgaismojums, Gustava Zemgala satiksmes pārvada pārbūve, Gaujas ielas ietves projektēšana no Čiekurkalna 2.šķērslīnijas līdz Gaujas ielai 32B – 2027-2028.gads projektēšana, Rusova ielas no apļa līdz Stienes ielai pārbūve, Ezermalas ielas ietves no Cimzes ielas līdz pieturvietai “Meža prospekts” pārbūve, Ropažu un Lēdmanes krustojuma pārbūve, Ropažu ielas ietves no Lēdmanes ielas līdz 45.vidusskolai projektēšana un pārbūve, Ropažu un Palmu ielas krustojuma izbūve, Ropažu ielas ietves izbūve pie Čiekurkalna tirgus, Vijciema ielas atjaunošana, Mangaļu prospekta trūkstošās ietves izbūve, Dārzaugļu iela seguma atjaunošana, Viskaļu un Krustbaznīcas ielas krustojuma izbūve un Bērzaunes ielas ietves izbūve.

Tostarp pēc aktīvas Rīgas Teikas vidusskolas Vecāku padomes iesaistes un intereses veikti arī uzlabojumi šīs skolas apkārtnē. Uz Tālivalža ielas (posmā pie stadiona) pārcelta ceļa zīme “Maksimālā ātruma ierobežojums 30km/h” un “Maksimālā ātruma ierobežojums 30km/h beidzas” tuvāk Aizkraukles ielai, kā arī uzstādītas ceļa zīmes “Maksimālā ātruma ierobežojums 30km/h” posmā starp Zemitānu laukumu un Laimdotas ielu. Kā arī pie vairāk nekā 20 izglītības iestādēm atjaunots neregulējamo gājēju pāreju marķējums.

Patlaban kopā ar Izglītības, kultūras un sporta departamentu tiek vērtēts, kuras skolas piedalīsies nākamajā darba grupas projektā.

Jau ziņots, ka, lai starpinstitucionāli un kompleksi risinātu jautājumus, kas saistīti ar drošu ceļu uz skolu, pēc Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājas Ineses Andersones iniciatīvas izveidota darba grupa “Drošs ceļš uz skolu”. Darba grupas izveides mērķis ir nodrošināt vispusīgu ar drošu ceļu uz skolu saistītu jautājumu apzināšanu, izvērtēšanu un priekšlikumu izstrādi, lai efektīvi apzinātu problēmas un rastu risinājumus to novēršanai.

Attēls: ilustratīvs (pexels.com)

TOP Komentāri

avatar