Pētījums: 75% Latvijas iedzīvotāju iepērkoties nav svarīgi, lai produkti būtu augu izcelsmes; 4% tas ir ļoti būtiski

Ikgadējam dabai draudzīgās ēšanas izaicinājumam “Neapēd zemeslodi” janvārī pievienojās vairāk nekā 13 000 Latvijas iedzīvotāju, apņemoties savā ikdienas ēdienkartē biežāk iekļaut veģetāras vai vegānas maltītes. Neraugoties uz kuplo dalībnieku skaitu, 75% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju norāda, ka, iegādājoties produktus, nepievērš uzmanību tam, vai tie ir vegāni vai augu izcelsmes, liecina komunikācijas aģentūras “Miltton Latvia” veiktais pētījums par patērētāju paradumiem.

61% respondentu Latvijā secinājuši, ka patēriņa lēmumā šim faktoram nav nekādas nozīmes, 14% atzinuši, ka tam ir pavisam maza nozīme, bet tikai 4% uzsver, ka tam ir ļoti liela nozīme.

Salīdzinot rezultātus kaimiņvalstīs, redzams, ka iegūtie dati ir ļoti līdzīgi – Igaunijā 78% aptaujāto norādījuši, ka tas, vai produkts ir vegāns vai augu izcelsmes, neietekmē pirkuma izvēli (61% tam vispār nepievērš uzmanību, bet 17% tas nav būtiski), savukārt Lietuvā šādu atbildi sniedz 70% pētījuma dalībnieku (55% tas ir ļoti nebūtiski, bet 15% – nav svarīgi).

Analizējot pētījuma datus, varam secināt, ka tas, vai produkti ir vegāni vai augu izcelsmes, visvairāk ietekmē gados jauno patērētāju iepirkšanās izvēles. Visās trīs Baltijas valstīs tieši respondenti vecumā no 18 līdz 34 gadiem visbiežāk norāda, ka viņiem ir svarīgi, lai produkts būtu augu izcelsmes – Latvijā šajā vecuma grupā tie ir 15%, Lietuvā – 19%, bet Igaunijā – 12% pētījuma dalībnieku. Rādītājs ir pietiekami augsts, lai zīmolus, kuru mērķauditorija ir jaunieši, rosinātu domāt par alternatīvu produktu ieviešanu savā klāstā, tādējādi bagātinot patērētāju izvēles iespējas,” norāda “Miltton Latvia” vadītāja Marta Mackeviča.

Lai gan sākotnēji varētu šķist, ka vegāns vai augu izcelsmes produktu sastāvs būs svarīgāks galvaspilsētas iedzīvotājiem, pētījums atspoguļo citu ainu – šim faktoram lielāku nozīmi piešķir tieši respondenti no Kurzemes (15%), kuriem vispirms seko aptaujātie no Zemgales (12%) un tikai tad Rīgas un Pierīgas reģiona iedzīvotāji (10%). Tāpat lielāku vērību augu valsts vai vegānas izcelsmes produktiem pievērš pašnodarbinātie (12%), mājsaimnieces (15%) un cilvēki, kuri atrodas darba meklējumos (19%), kā arī tie Latvijas iedzīvotāji, kuru mājsaimniecību ienākumi pirms nodokļu nomaksas gadā sasniedz vidēji 40-50 tūkstošus eiro (28%).

Analizējot atšķirības starp vīriešu un sieviešu iepirkšanās paradumiem, redzams, ka Latvijā abu dzimumu patērētāji domā līdzīgi – vegāns vai augu izcelsmes produktu sastāvs ir svarīgs 10% vīriešu un 11% sieviešu. Savukārt starp dienvidu kaimiņiem Lietuvā atšķirības ir nedaudz izteiktākas – tas ir svarīgi 11% vīriešu un 14% sieviešu, bet Igaunijā – tikai 6% vīriešu un 11% sieviešu.

Pētījumā, kas tika īstenots 2023. gada rudenī, no visām trīs Baltijas valstīm piedalījās 3 000 respondentu vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījuma mērķis bija noskaidrot patērētāju paradumus un gaidas no uzņēmumiem ilgtspējas jomā. Pētījuma ietvaros tika noskaidrots, ko patērētāji sagaida no uzņēmumiem ilgtspējas un vides aizsardzības jomā, kādi faktori patērētāju izpratnē liecina par uzņēmumu atbildīgumu, kādi kritēji ietekmē patērēju izvēles, kuri produkti vai pakalpojumi patērētāju izpratnē rada lielākos ilgtspējas riskus u.c.

Attēls: publicitātes

8

TOP Komentāri

avatar
8 Komentāra topiki
0 Raksta atbildes
0 Sekotāji
 
Vislielākā reakcija
Karstākais komentāru topiks
8 Komentāru autori
p1moeeyyjopxfq2c02sqz21q7 Nesenie komentāru autori
jaunākie vecākie vispopulārākie
8sued
Viesis
8sued

can i purchase generic clomiphene without a prescription can i get cheap clomiphene pill buying clomiphene how to buy clomiphene without prescription buying clomiphene tablets order cheap clomid without prescription clomid pills for sale

buy cialis online yahoo
Viesis
buy cialis online yahoo

This website absolutely has all of the low-down and facts I needed there this thesis and didn’t know who to ask.

flagyl for cats dosage
Viesis
flagyl for cats dosage

This website positively has all of the information and facts I needed about this subject and didn’t identify who to ask.

z21q7
Viesis
z21q7

azithromycin over the counter – tinidazole 500mg ca buy flagyl 400mg

c02sq
Viesis
c02sq

order rybelsus 14 mg pill – buy cheap cyproheptadine order cyproheptadine 4 mg

pxfq2
Viesis
pxfq2

purchase motilium sale – tetracycline for sale flexeril 15mg brand

eyyjo
Viesis
eyyjo

inderal 10mg canada – buy propranolol cheap methotrexate buy online

p1moe
Viesis
p1moe

purchase amoxil without prescription – buy generic diovan 160mg ipratropium over the counter