Pētījumā noskaidroti Latvijas 2024. gada pirmā pusgada populārākie auto

Latvijas autobraucēju uzticība pret Vācijā ražotiem auto nav samazinājusies. Tas atklāts pētījumā, kuru veica auto datu uzņēmums “carVertical”, izpētot 2024. gada pirmajā pusgadā biežāk pārbaudītos spēkratu modeļus. Populārāko lietoto automašīnu modeļu vidū atrodamas tādas markas kā BMW, “Volkswagen”, “Audi” un “Volvo”.

Lietoto auto tirdzniecībā lielākais pieprasījums ir pēc BMW

Pirmajā pusgadā Latvijas šoferi “carVertical” platformā lielāko interesi izrādījuši par BMW 5. sērijas automašīnām. 7,6 % no visiem platformā pārbaudītajiem transportlīdzekļiem pārstāv šo sēriju. Turpat netālu seko “BMW X5” (6,2 %), BMW 3. sērija (5,8 %), “Audi A6” (4,9 %) un “Audi A4” (4,3 %).

Salīdzinot ar šo pašu laikposmu 2023. gadā, pieci populārākie auto modeļi paliek nemainīgi. Šī gada jaunpienācējs ir “Volvo V70” ar 1,5 % ģenerēto atskaišu.

“Vācu automašīnas – “Audi”, BMW un “Volkswagen” – ir pircēju vidū populārākās markas, jo autovadītāji novērtē ne tikai šo spēkratu uzticamību, bet arī savā ziņā asociējas ar sava auto zīmolu. Tāpat, izvēloties luksusa klases lietotos auto, tirgus vērtība nekrīt tik strauji kā jaunākiem ekonomiskās klases transportlīdzekļiem,” saka uzņēmuma “carVertical” auto nozares eksperts Mats Buzelis (Matas Buzelis).

Latvijā visvairāk kāpusi “Toyota RAV4” popularitāte

Latvijā visvairāk pieaudzis veikto vēstures atskaišu skaits “Toyota RAV4” (+47,2 %), daudz neatpaliekot arī “Land Rover Range Rover” (+42,6 %), “Škoda Octavia” (+34,6 %), “Opel Insignia” (+30,7 %) un “Toyota Avensis” (+26,7 %).

Šo auto modeļu popularitātes pieaugums var priecēt personas, kas vēlas tos pārdot. Jo lielāks ir automašīnas pieprasījums lietoto spēkratu tirdzniecībā, jo stabilāka ir tās tirgus vērtība.

Kopumā visās pētījumā aplūkotajā valstīs šīgada pirmajā pusgadā lielākais popularitātes kāpums novērojams “Mini Coupé” (+719,1 %), “Tesla Model 3” (+534 %), “Tesla Model X” (+297,6 %), “Audi RS7” (+262,2 %) un “Jaguar E-Pace” (+186,6 %).

Nobraukuma krāpniecība ir izteiktāka populārākajiem modeļiem

Populārākie auto modeļi bieži kļūst par krāpnieku upuriem. Lietoto auto tirdzniecība ir pārpilna automašīnu ar viltotu nobraukumu, kas pēcāk var jaunajiem īpašniekiem radīt ne mazums problēmu. Ja nav skaidrs, cik daudz kilometrus ir veicis spēkrats, tad kļūst grūtāk laikus veikt ražotāja ieteiktās apkopes.

2024. gada pirmajā pusgadā 10,4 % BMW 5. sērijas auto, kas Latvijā pārbaudīti “carVertical” platformā, konstatēts sagrozīts odometra rādījums. Tādēļ pircējiem ieteicams būt jo īpaši uzmanīgiem un neiegādāties automašīnu, nepārbaudot tā pagātni. Arī citu populāru spēkratu modeļu nobraukums tiek grozīts: “BMW X5” (8 %), BMW 3. sērija (9,8 %), “Audi A6” (18,5 %) un “Audi A4” (15,7 %).

Lietoto auto tirgus stabilizējas

Teju visās valstīs lietoto auto cenas turpina stabilizēties, pamazām samazinoties. Cenu samazinājums novērojams, pateicoties jauno auto segmenta atlabšanai. Vairs nav novērojami ražošanas pārtraukumi vai kavēšanās, kādas tika piedzīvotas vēl pirms dažiem gadiem. Jo vairāk tiek ražoti jauni auto, jo vairāk spēkratu nonāk lietoto transportlīdzekļu tirdzniecībā.

Valstīs, kur ir ieviesti vai papildināti atbalsta mehānismi elektroauto iegādei, šo spēkratu popularitātes līkne atkal iesliecas pozitīvā gultnē, taču šoreiz īslaicīgi. Ilgtermiņā elektroauto tirgus var saskarties ar būtiskiem sarežģījumiem, tādēļ daļa uzņēmumu jau atgriežas pie iekšdedzes dzinēju auto ražošanas.

“Tie pircēji, kas vēlējās iegādāties elektroauto, ir tos ieguvuši, kamēr citi neredz iemeslu pārkāpt elektrizētā spēkratā, jo nav iespēju to uzlādēt vai arī nevar to atļauties,” paskaidro M. Buzelis.

Pēc Mata Buzeļa teiktā, lietoto auto tirdzniecība ir lielā mērā “atkopusies”, šīgada pirmajā ceturksnī Eiropas lielākajos auto tirgos būtiski pieaugot transportlīdzekļu pirkumu skaitam.

Pētījuma metodoloģija

“carVertical” izpētīja automašīnu vēstures atskaites, kuras uzņēmuma klienti iegādājās no 2023. gada janvāra līdz jūnijam, un salīdzināja tās ar datiem, kas iegūti 2024. gada pirmajā pusgadā. Katrā valstī iegādāto atskaišu skaits tika pārnests procentos, tādējādi nosakot populārākās automašīnas. Ik gadu apstrādājot miljoniem automašīnu vēstures atskaites, uzņēmums var sniegt ieskatu šībrīža un nākotnes tendencēs, kā arī dalīties ar novērojumiem lietoto auto tirgus segmentā.

TOP Komentāri

avatar