No pagrīdes sacīkstēm līdz pasaules slavai: pārsteidzoši fakti par “Ātrs un bez žēlastības”
No 24. maija sestdienu vakaros TV3 skatītājus gaida īsta adrenalīna deva – TV ekrānos atgriežas viena no visu laiku populārākajām asa sižeta filmu sērijām “Ātrs un bez žēlastības”. Tā ir franšīze, kas ne tikai iekaroja miljoniem skatītāju sirdis visā pasaulē, bet arī radīja veselu subkultūru, iedvesmojot auto entuziastus un ātruma cienītājus visā pasaulē. Bet vai zini, ar ko viss sākās, kā tapa šis kulta fenomens, un kādi pārsteidzoši fakti slēpjas filmas tapšanas aizkulisēs?
Filmas tapšanu iedvesmoja raksts žurnālā
1998. gadā žurnālā “Vibe” tika publicēts Keneta Lī raksts “Racer X”, kas dokumentēja Ņujorkas pagrīdes ielu sacīkšu kultūru, tās dalībnieku dzīvesveidu, adrenalīna pilnos izaicinājumus un likuma robežu pārkāpumus. Raksts tik ļoti aizrāva scenāristu Gēriju Skotu Tompsonu, ka tas kļuva par pamatu filmas idejai, kas vēlāk pārtapa par vienu no visu laiku ienesīgākajām un ikoniskākajām asa sižeta filmu franšīzēm.
Filmas nosaukums bija “aizņemts”
Kā izrādās, nosaukums “Ātrs un bez žēlastības” jau tika izmantots 1954. gada filmā ar tādu pašu nosaukumu, ko producēja leģendārais režisors Rodžers Kormans. Kad studija vēlējās izmantot šo nosaukumu 2001. gada filmai, viņi saprata, ka tiesības uz to pieder Kormanam. Tā vietā, lai iegādātos tiesības uz šo nosaukumu, Universal piedāvāja Kormanam apmaiņā piekļuvi savai arhīva video materiālu bibliotēkai. Kormans piekrita šim darījumam, ļaujot studijai izmantot nosaukumu, bet pats ieguva vērtīgus materiālus saviem nākotnes projektiem.
Vin Dīzels atteicās no 25 miljonu dolāru līguma
Pēc pirmās filmas milzu panākumiem, Vins Dīzels tika aicināts atgriezties filmas turpinājumā, piedāvājot viņam iespaidīgu 25 miljonu dolāru honorāru par to. Tomēr aktieris šo piedāvājumu noraidīja, jo uzskatīja, ka scenārijs neatbilst oriģinālās filmas garam un kvalitātei. Dīzels vēlējās, lai franšīze attīstītos ar dziļāku stāstu un tēlu attīstību, nevis tikai izmantotu pirmās filmas panākumus komerciāliem nolūkiem. Šī lēmuma dēļ Dīzels nepiedalījās otrajā filmā, taču viņš atgriezās franšīzē ar nelielu “cameo” filmas trešajā daļā un pilnvērtīgi pievienojās franšīzei ceturtajā filmā, kur viņš arī kļuva par vienu no galvenajiem filmas producentiem, nodrošinot franšīzes turpmāko attīstību un kvalitāti.
Pols Volkers bija īsts auto entuziasts
Atšķirībā no saviem kolēģiem, Pols Volkers bija īsts ātruma un automašīnu cienītājs arī īstajā dzīvē. Viņš aktīvi iesaistījās auto kultūrā, kolekcionējot un sacenšoties ar dažādiem automobiļiem. Viņa personīgajā kolekcijā bija vairāk nekā 20 automašīnu, tostarp vairāki BMW M3 modeļi, Nissan Skyline GT-R un citi.
Aktrise Mišela Rodrigesa sākotnēji nemācēja vadīt auto
Lai gan Mišelas Rodrigesas atveidotā Letija ir viena no prasmīgākajām braucējām filmā, pašai aktrisei sākotnēji nebija pat autovadītāja apliecības. Viņa apguva braukšanas prasmes filmas vajadzībām un atzina, ka pēc autovadītāja apliecības iegūšanas viņai radās problēmas ar ātruma pārsniegšanu, jo viņa bija tikko apguvusi braukšanu un vēl nebija pieradusi pie ceļu satiksmes noteikumiem.
“Ātrs un bez žēlastības” aizsāka vienu no visu laiku veiksmīgākajām asa sižeta franšīzēm, kas aizrāva skatītājus ar ātrumu, automašīnām un spraigiem notikumiem. Seko līdzi stāstam no pašas pirmās filmas no 24. maija sestdienu vakaros pulksten 20.40 kanālā TV3.
Attēls: publicitātes
how can i get cheap clomiphene no prescription clomid cycle clomid medication effects clomiphene prescription uk can i order cheap clomid online cost generic clomid without rx order clomiphene prices