Latvijas Pasts atklāj pirmo paku torni
Pieaugot e-komercijas popularitātei iedzīvotāju vidū un būtiski palielinoties ar pakomātu starpniecību nosūtīto sūtījumu apjomam, Latvijas Pasts vienā no noslogotākajiem pakomātu tīkla punktiem Rīgā, Pļavniekos, izvietojis Latvijā pirmo automatizēto pakomātu jeb paku torni. Tajā vienlaikus var uzglabāt ievērojami lielāku sūtījumu skaitu, un tas nozīmē, ka klienti sūtījumus varēs saņemt ātrāk nekā līdz šim. Turklāt tas ir videi draudzīgāks, jo ar ievērojami lielāku kapacitāti aizņem pavisam nelielu teritoriju.
Attīstot dažādas sūtījumu izsniegšanas risinājumus atbilstoši klientu mūsdienu patēriņa paradumiem, Latvijas Pasts savu pakomātu tīklu papildinājis ar Latvijā pirmo paku torni – efektīvu un modernu sūtījumu izsniegšanas iekārtu. Latvijas Pasta paku tornis ar automatizēto sūtījumu izsniegšanas funkciju ir efektīvākais šobrīd Latvijā strādājošais sūtījumu apkalpošanas risinājums.
Piecus metrus augstais tornis ir ne tikai ietilpīgs, bet arī ļoti kompakts, saudzējot vides resursus. Paku torņa izvietošanai nepieciešami vien 5,4 m2, bet tajā var uzglabāt līdz pat 500 sūtījumu vienlaikus. Klientiem lietojot paku torni, neradīsies izaicinājumi, lai saprastu kuras pakomāta durtiņas ir atvērušās, – visu sūtījumu saņemšana notiek turpat pie skārienekrāna, tādējādi nodrošinot ērtu pieredzi un pārskatāmību.
Klientiem paku tornis būs pieejams visu diennakti septiņas dienas nedēļā, un sākotnēji tas tiks izmantots tikai sūtījumu izsniegšanai, ar laiku aktivizējot arī nosūtīšanas funkciju.
Latvijas Republikas satiksmes ministrs Tālis Linkaits, komentējot Latvijas Pasta pakomātu tīkla attīstības projektus, uzsver: “Globālo tendenču un pandēmijas ietekmē pasta nozare ir strauji augusi ne tikai pasaulē, bet arī Latvijā, līdz ar to arī Latvijas Pastam kā vadošajam sakaru un loģistikas nozares uzņēmumiem valstī ir jāspēj iet līdzi laikam un piedāvāt risinājumus, kas ir klientiem ērti un pieejami,” un pauž cerību, ka šodien atklātais paku tornis ir pirmais solis, lai arī turpmāk attīstītu un arvien plašāk piedāvātu šādus inovatīvus pasta pakalpojuma veidus.
Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns atzīst: “Līdz ar pasaules pasta nozares aktuālajām tendencēm un globālo tehnoloģisko revolūciju Latvijas Pasts pēdējos gados būtiski mainās: pieprasījums pēc tradicionālajiem pasta pakalpojumiem samazinās, bet tajā pašā laikā ievērojami pieaug moderno pasta pakalpojumu segments – palielinoties interneta komercijas apjomiem, arvien vairāk preču nepērkam veikalā, bet iegādājamies virtuāli. Vienlaikus tas, kas joprojām nav virtuālā tiešsaistes realitāte, bet gan bezsaistes īstenība, ir šo sūtījumu fiziska piegāde – arvien vairāk sūtījumu jāpiegādā klientiem arvien īsākos termiņos un arvien daudzveidīgākā, klientiem izdevīgākā veidā. Tā rezultātā arvien svarīgāka kļūst ne tikai sūtījumu starptautiskā loģistika, bet arī ērti un lokāli risinājumi sūtījumu izsniegšanai, piemērojoties klientu jaunajai dienaskārtībai.”
Foto: publicitātes
TOP Komentāri