Janvārī par 65% palielinājies izsaukumu skaits pēc palīdzības uz ceļa

Šī gada janvārī saņemti 1205 izsaukumi no autovadītājiem, kuri nonākuši grūtībās uz ceļa transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa dēļ, kas ir teju par 65% vairāk nekā iepriekšējā gada pirmajā mēnesī. Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati liecina, ka visbiežāk iemesli šādām ķibelēm ir bijuši akumulatora darbības traucējumi un bojātas riepas.

Auto problēmas paliek nemainīgas – elektronikas, bremžu sistēmas, riteņu un riepu bojājumi, kuru dēļ vadītāji nespēj turpināt ceļu bez tehniskā atbalsta. Taču šogad janvārī pieteikto gadījumu skaits palīdzībai uz ceļa ievērojami pārsniedzis pagājušā janvāra radītājus – par gandrīz 65% – un veidojis teju vienu piektdaļu no visiem 2023. gada izsaukumiem uz ceļa,” dalās BALTA Transporta produktu un risku pārvaldes parakstīšanas vadītājs Kristaps Liecinieks, norādot, ka viena no galvenajām autovadītāju ‘galvassāpēm’ šogad ir bijusi tukšs akumulators, kas ir skaidrojams ar ziemas pirmajā mēnesī piedzīvotiem lielajiem mīnusiem.

Autovadītājiem uz ceļa tika sniegta dažāda veida palīdzība: sākot ar konsultācijām un spēkrata izvilkšanu no sniega līdz tehnisko kļūmju novēršanai auto elektronikā un evakuēšanas pakalpojumu sniegšanai.

Izsaukumu skaita pieaugums liecina arī par to, ka šis pakalpojums iegūst arvien lielāku popularitāti KASKO klientu vidū, jo neviena automašīna nav pasargāta no likstām, ko var sagādāt ārējie apstākļi,” norāda BALTA eksperts, kā piemēru minot spēkrata evakuēšanu 265 kilometrus no Krāslavas līdz Rīgai. Bez attiecīgā apdrošināšanas seguma šāds pakalpojums auto īpašniekam izmaksātu pāri 700 eiro, jo būtu jāsedz gan evakuatora izsaukums un auto nogāde uz remontdarbnīcu, gan arī evakuatora atpakaļceļa mērošanu.

Lai ziemas apstākļos braukšana būtu droša un auto nepieviltu, BALTA aicina:

  • pārbaudīt akumulatora uzlādi, it īpaši, ja tas jau ir pāris gadus vecs vai ja ikdienā parasti ir mērotas īsas distances,

  • pārbaudīt, vai ziemas riepas nav nodilušas un to protektora dziļums nav mazāks par 4 mm,

  • negaidot nokrišņus, pārliecināties par vējstikla slotiņu funkcionalitāti – labi tīra un neatstāj svītras uz loga,

  • lietot ziemas apstākļiem atbilstošu, nesasalstošu logu šķidrumu,

  • veikt visu gaismu darbības pārbaudi – vai tās ir pareizi noregulētās un pilda savu funkciju ceļa un apmales apgaismošanā, nevis pretimbraucēja apžilbināšanā.

Ja nu tomēr ir atgadījusies ķibele uz ceļa, BALTA eksperts aicina pieteikt palīdzību uz ceļa, izmantojot interneta lietotni, nevis zvanīt, kas samazina reaģēšanas un līdz ar to arī palīdzības gaidīšanas laiku.

Attēls: publicitātes

TOP Komentāri

avatar