Itālijas nelielie uzņēmumi grasās iekarot Latvijas tirgu
Tā kā Itālijas reģionos lielākoties darbojas mazie un vidējie uzņēmumi, bet lielveikalu ķēdes pārsvarā sadarbojas ar lielajām korporācijām, šīs dienvidu valsts produkcijai un tūrisma piedāvājumam nav viegli nodibināt kontaktus eksporta tirgos, ko plānots risināt ar ciešāku Itālijas Tirdzniecības kameras (ITKL) sadarbību ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru.
Prezentējot „Signa Maris” projektu Latvijā, ITKL prezidents Džuzepe Lepore norādīja, ka Latvijas veikalos atrodami daudzi produkti, kuriem kā ražotājvalsts norādīta Itālija, taču bieži vien to sastāvā pat mazāk nekā 40% izejvielu ir no Itālijas, bet lielākoties produkti tiek importēti un Itālijas rūpnīcās tikai saražots galaprodukts. Tādēļ ar īpašu valsts atbalstu un speciālu projektu plānots virzīt jaunos eksporta tirgos produktus, kuri tiešām gan auguši, gan ražoti Itālijā.
Tāpat arī Itālijas tūrisma piedāvājums lielākoties aprobežojoties ar tūrisma operatoru piedāvātajiem populārajiem galamērķiem – Romu, Milānu un pāris slēpošanas kūrortiem, lai gan labākos Itālijas slēpošanas kūrortus tūrisma kompānijas Latvijā vispār nepiedāvā un Itālijas tūrisma piedāvājums ir ievērojami plašāks nekā divas lielpilsētas.
Itālijas dienvidu daļas lielāko ostu un skaistāko vietu popularizēšanai izveidota īpaša „Signa Maris” aplikācija, kuru var bez maksas lejuplādēt App Store un Google Play veikalos.
Itālijas Kultūras mantojuma un tūrisma ministrijas ģenerāldirektors Roberto Roka norādīja, ka Latvija ir tikai viens no šī projekta mērķa tirgiem, taču tieši Latvija ir viens no vismazāk apgūtajiem reģioniem, kur sadarbība notiek tikai divus gadus. “Ja pieaugs tūristu skaits no Latvijas, kuri apmeklēs arī citus interesantus Itālijas kultūras objektus, tas būs uzskatāms par šī projekta panākumu,” norāda Roka.
Pēc viņa ieskatiem, šis projekts noteikti veicinās Latvijas un Itālijas uzņēmēju sadarbību, un no itāļu biznesmeņiem viņš latviešiem iesaka smelties radošumu un improvizēšanas prasmi, kā arī prasmi piemēroties prasībām. Savukārt no Latvijas uzņēmējiem itāļi varētu mācīties mērķtiecīgumu un precizitāti.
Lepore uzsver, ka ar šo projektu plānots nodot signālu, kuri ir patiesie Itālijas produkti. “Par šiem produktiem pircēji varēs būt pārliecināti, ka tie patiesi nāk no Itālijas. Pagaidām tai produkcijai, kas ir pieejama Latvijas lielveikalos, trūkst autentiskuma, tikpat labi cūkgaļa varbūt audzēta Polijā vai olīveļļa ir no Marokas. Tā ir problēma,” norādīja Lepore.
Plānots arī izvērst plašu sadarbību ar Latvijas tūrisma kompānijām, lai parādītu plašāku Itālijas tūrisma piedāvājumu. “Vispirms ir svarīgi nodibināt kontaktus starp Latvijas un Itālijas uzņēmējiem, tad arī varēs attīstīt biznesu,” pārliecināts ITKL vadītājs.
Itālijas projektu pozitīvi novērtē Latvijas uzņēmēji, kuriem ir svarīgi nepastarpināti saņemt Itālijas ražojumus, piemēram, restorāna Vincents īpašnieks un šefpavārs Mārtiņš Rītiņš „Signa Maris” atklāšanas pasākumā norādīja, ka viņam lielākoties nākoties pašam doties uz Itāliju, lai iegādātos īstenus itāļu produktus, bet šis projekts ļaus izvērst sadarbību daudz ciešāk un bez starpniekiem.
Foto: publicitātes
TOP Komentāri