Aptauja: 71% Latvijas iedzīvotāju pārtikas izvēlē noteicošās ir akcijas un atlaides

Izvēloties pārtikas produktus no plašā lielveikalu sortimenta, pircēji balstās uz dažādiem kritērijiem, no kuriem pats galvenais ir tas, vai produktam ir atlaide vai akcijas piedāvājums, – tā Rimi rīkotajā aptaujā* norādījuši 71 % Latvijas iedzīvotāju. Starp biežāk minētajiem kritērijiem ir arī produkta garšas kvalitāte un derīguma termiņš, toties zīmolu atpazīstamībai un iepakojuma dizainam ir salīdzinoši niecīga nozīme.

Kā būtiskus kritērijus, izvēloties pārtikas produktus, Latvijas iedzīvotāji minējuši arī garšas kvalitāti (55 %) un derīguma termiņu (52 %), mazliet retāk – produktu sastāvu (37 %) un regulāro cenu (32 %). Ievērojami retāk pircēji norāda uz produkta vizuālo izskatu, iepakojuma dizainu un kvalitāti, zīmola atpazīstamību un to, vai produkts ražots Latvijā.

“Aptauja rāda, ka teju visi Latvijas iedzīvotāji cenšas samazināt ikdienas tēriņus un ietaupīt, tāpēc lūkošanās pēc akcijas precēm un īpašām atlaidēm nav pārsteigums. Vēl izteiktāk tas ir Igaunijā, kur šis rādītājs ir 79 %, ko visticamāk var skaidrot ar kopējiem valsts ekonomiskajiem izaicinājumiem. Uz to, ka konkurētspējīgs cenas piedāvājums šobrīd ir viens no galvenajiem kritērijiem, izvēloties pārtikas produktus, norāda arī tirgus izpētes kompānijas Nielsen nesen veiktais pētījums par iemesliem, kāpēc pircēji izvēlas privātās preču zīmes produktus: kā galveno iemeslu aptaujātie min zemāku cenu salīdzinājumā ar zīmolu produktiem, kā arī labu cenas un kvalitātes attiecību. Jo plašāks piedāvājums, jo labākas pircēja iespējas izvēlēties produktus, kuros viņa vēlmes, produkta kvalitāte un cena ir vislabākajā līdzsvarā. Tāpēc arī Rimi nodrošina daudzveidīgu sortimentu, atbalstot pircējus viņu izvēlēs,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Arī pārējās Baltijas valstīs galvenie pārtikas produktu izvēles kritēriji ir līdzīgi. Atlaide vai akcijas piedāvājums ir svarīgs 79 % igauņu un 69 % lietuviešu. Uz garšas kvalitāti norāda 58 % igauņu un 52 % lietuviešu, bet derīguma termiņu minējuši 49 % igauņu un 46 % lietuviešu. Ja igauņi krietni apsteidz pārējās Baltijas valstis akciju un atlaižu rādītājā, tad Lietuvas kaimiņiem būtiski biežāk nekā igauņiem un latviešiem ir svarīgs produkta sastāvs (Latvijā 37 %, Igaunijā 39 %, Lietuvā 46 %). Savukārt iepakojuma dizains un kvalitāte ir visretāk minētais kritērijs visās trijās Baltijas valstīs.

* Aptauju par Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāju ikdienas tēriņiem un naudas taupīšanas paradumiem pēc Rimi pasūtījuma veikusi pētījumu kompānija Norstat, 2025. gada janvārī internetā aptaujājot 1011 Latvijas, 1002 Igaunijas un 1003 Lietuvas iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.

Foto:publicitātes

TOP Komentāri

avatar