74% autovadītāju uzmanību spēj novērst mobilās ierīces
Tikai ceturtā daļa eksperimenta dalībnieku testu izturēja līdz galam un nepadevās kārdinājumam ieskatīties mobilajās ierīcēs. Kampaņa tapusi sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrību ERGO un Latvijā lielāko mobilo sakaru operatoru “Latvijas Mobilais Telefons” (LMT).
Eksperimenta maksimālais garums bija 2,5 minūtes. Ar “Oculus Rift” virtuālās realitātes briļļu palīdzību, kas reaģē uz lietotāja galvas kustībām, simulējot klātbūtnes efektu, eksperimenta dalībniekiem bija iespēja iejusties kampaņas videoklipa galvenā varoņa “Autovadītāja” lomā, cenšoties noturēt acu kontaktu ar pretī sēdošo “Ceļu”. Vienlaikus autovadītāja uzmanību novērsa mobilā ierīce, kurā pienāca zvani un paziņojumu signāli. Virtuālās realitātes eksperimenta rezultāti liecina, ka 50% eksperimenta dalībnieku no ceļa novērsās jau pēc pirmā signāla, savukārt 24% – pēc otrā signāla.
Ar kampaņu “Skaties Ceļam Acīs!” autovadītāji tika aicināti brauciena laikā 100% uzmanību veltīt ceļu satiksmei, liekot aizdomāties, ka autovadīšana nav savienojama ar mobilo ierīču lietošanu. CSDD arī atgādina, ka ar šī gada 1.janvārī spēkā stājās grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kas šoferiem braukšanas laikā aizliedz lietot ne vien mobilos telefonus, bet arī piezīmjdatorus, planšetdatorus vai viedierīces.
TOP Komentāri