60% Rīgas velobraucēju turpina braukt ar divriteni arī rudenī
30. oktobrī pār Rīgas galvenajiem tiltiem un pa veloceliņiem pedāļus mina tikai par 40% mazāk velobraucēju nekā jūnija skaitīšanas laikā. Tas rāda, ka pat rudenīgi drēgni laikapstākļi velobraucējiem nav šķērslis un šajā ziņā Rīga sāk līdzināties citām Ziemeļeiropas pilsētām.
Velosipēdistu skaitīšana notika deviņās Rīgas vietās, no kurām vislielākā aktivitāte novērota uz Vanšu, Akmens un Gaisa tilta, kā arī uz Lāčplēša un Skolas ielas veloceliņa. Ievērības cienīgs ir fakts, ka pat vēlā rudenī ar divriteni braucošo dāmu īpatsvars īpaši nesarūk – ap trešo daļu no visiem velobraucējiem. No skaitīšanas datiem izriet, ka sievietes dod priekšroku maršrutiem, kur iespējams braukt vai nu pa veloceļiem vai pa ietvēm, bet no Salu, Dienvidu, Zemitānu tiltiem turas pa gabalu.
«Ņemot vērā, ka riteņbraucēju skaitīšanu tradicionāli rīkojam konkrētā rīta stundā, redzams, ka velosipēds nu jau visai lielai daļai sabiedrības ir kļuvis par galveno ikdienas transporta līdzekli. To apliecina arī pilnās velonovietnes pilsētas centrā. Tāpat kā kājāmgājēji, arī riteņbraucēji pielāgojas laika apstākļiem. Līdz ar to jo īpaši būtisks ir jautājums par drošas un ērtas infrastruktūras (veloceļi, velojoslas, novietnes) izbūvi un tās uzturēšanu lietošanai piemērotā stāvoklī arī ziemas mēnešos,» komentē portāla Veloriga.lv (Divritenis.lv) veidotājs Romāns Meļņiks.
Zīmīga tendence izriet no ceļa izvēles novērojumiem. Gan vīrieši, gan sievietes uz garajiem tiltiem pāri upei izvēlas braukt pa ietvi, nevis brauktuvi, kā to prasīs jaunie Ceļu satiksmes noteikumi. Tas norāda, ka pat pieredzējušie braucēji satiksmē kopā ar automašīnām nejūtas droši.
Tā kā novembra vakaros satumst jau pirms darba dienas beigām, Gudrie pilsētnieki un Latvijas Riteņbraucēju apvienība aicina velobraucējus parūpēties par velosipēdu priekšējām un aizmugurējām gaismām. Tās padarīs riteņbraucēju pamanāmāku gan uz braucamās daļas, gan ietves.
Foto: publicitātes
TOP Komentāri