53% Latvijas iedzīvotāju priekšroku dod zīmoliem, kuri saudzē vidi
Videi draudzīgs dzīvesveids Latvijā, tāpat kā citviet pasaulē, kļūst arvien populārāks, un “zaļā domāšana” arvien spēcīgāk ietekmē arī Latvijas iedzīvotāju ikdienas paradumus. Jau 53% Latvijas iedzīvotāju, ikdienā izvēloties preces un pakalpojumus, priekšroku dod zīmoliem, kuri saudzē vidi – liecina AS “Latvijas Zaļais punkts” veiktā zaļo zīmolu izpēte[1].
Saskaņā ar izpētes rezultātiem, vairums Latvijas iedzīvotāju iepērkoties novērtē gan to, vai zīmols saudzē vidi, gan arī to, vai tas atbalsta dažādas “zaļās” iniciatīvas – vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto atzinuši, ka labprātāk izvēlas tos zīmolus, kuri iestājas par tīru vidi. Savukārt 51% , ka neiegādātos preces, kuru ražošanas procesā tiek piesārņota vide. Tāpat, pieaugot labklājības līmenim, vismaz katrs trešais aptaujātais jeb 39% ir gatavi maksāt vairāk par precēm, kuru iepakojumus var pārstrādāt vai lietot atkārtoti, bet 62% ir gatavi maksāt vairāk par produktiem, kuru saturā visas izejvielas ir dabiskas.
„Ir liels prieks redzēt, ka Latvijas sabiedrība iedzīvina „zaļo domāšanu” savos ikdienas paradumos, jo tikai pateicoties cilvēku aktīvai iesaistei, Latvija kļūst arvien zaļāka. Iedzīvotāju attieksme pret zīmoliem, iepērkoties vai izvēloties pakalpojumus, liecina, ka pieprasījums pēc videi draudzīgā aug. To apstiprina arī veiktā izpēte – 44% Latvijas iedzīvotāju pievērš uzmanību tam, vai uz iepakojuma ir Zaļā punkta preču zīme, kas norāda uz ražotāja rūpēm par iepakojuma atkārtotu pārstrādi,” norāda AS „Latvijas Zaļais punkts” direktors Kaspars Zakulis.
Salīdzinājumā ar iepriekšējā gada izpētes rezultātiem, Latvijā aizvien vairāk cilvēku domā par vidi arī saimniekojot savā mājoklī. Jau 82% sabiedrības uzskata, ka šķirot atkritumus ir svarīgi, bet 53% atzīst, ka viņu mājsaimniecībā to dara. Tāpat liela daļa jeb 66% cenšas taupīt dabas resursus: atkārtoti izmanto iepirkumu maisiņus, izvēlas tādus produktus, kuriem ir pēc iespējas mazāk iepakojuma u.tml.
Lai veicinātu “zaļā dzīvesveida” nostiprināšanos pircēju vidū, uzņēmums kopā ar partneriem regulāri īsteno dažādas aktivitātes, kas mudina cilvēkus mainīt paradumus par labu apkārtējai videi. „Tā, piemēram, kopā ar AS „Latvijas Zaļais punkts” esam uzsākuši nebijušu labdarības kampaņu, kuras ietvaros, šķirojot atkritumus un izmetot tos konteineros pie mūsu veikaliem, ikviens var izdarīt 2 labus darbus – saudzēt vidi un ziedot bērnu rehabilitācijas centram „Poga”,” turpina Kristīne Āboltiņa.
[1] Zaļo zīmolu izpēti 2017 veicis AS „Latvijas Zaļais punkts” sadarbībā ar aģentūru DDB Latvija un GfK Custom Research Baltic, aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus un uzdodot vairāk nekā 300 dzīvesstila un attieksmes jautājumus.
Foto: publicitātes
TOP Komentāri