Vairāk nekā trešdaļa senioru sākuši lietot banku digitālos pakalpojumus

Šī gada marta otrajā pusē 39% Latvijas iedzīvotāju vecumā virs 60 gadiem sākuši elektroniski izmantot tos bankas pakalpojumus, ko iepriekš ikdienā veica klātienē, atklāj Luminor bankas aptaujas dati par iedzīvotāju paradumu maiņu. Šo pieaugumu veicinājuši gan saskarsmes ierobežojumi klātienē ar mērķi ierobežot Covid-19 izplatību, gan ērti pieejamie banku digitālie risinājumi.

Luminor aptaujas dati atklāj – pieprasītākais no digitālajiem servisiem, ko iedzīvotāji iepriekš izmantoja klātienē, bet pēdējo divu nedēļu laikā sākuši lietot elektroniski, ir bankas pakalpojumi. Tikmēr otrs biežāk izmantotais digitālo pakalpojumu veids ir tiešsaistes risinājumi darba sapulču organizēšanai, ko tagad sākuši izmantot 20% respondentu. Tam seko arī pārtikas un medikamentu iegāde, ko tagad attiecīgi 11% un 8% veic internetā. Tikmēr 43% atzīst, ka savus paradumus neesot mainījuši. 

Biežāk nekā iepriekš izmantot banku pakalpojumus elektroniski sākuši cilvēki vecumā virs 60 gadiem (39%), savukārt vecumā no 18 līdz 59 gadiem jaunus digitālos pakalpojumus izmantojuši aptuveni 33% respondentu. “Vecāka gadagājuma cilvēkiem ir īpaši jāpielāgojas jaunajiem apstākļiem, jo daudzi no viņiem bija ieraduši doties uz banku un veikt maksājumus klātienē, taču, kā rāda dati, arī seniori apgūst e-pakalpojumus un prot tos veiksmīgi izmantot,” secina Normunds Rudzītis, Luminor privātpersonu segmenta vadītājs.

Salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, tieši Latvijā izteikti vairāk iedzīvotāju sākuši izmantot banku sniegtos digitālos pakalpojums – kamēr Latvijā tie ir 35%, tikmēr Lietuvā 24% un Igaunijā 23%, ko varētu skaidrot ar to, ka kaimiņvalstīs jau iepriekš banku elektroniskos pakalpojumus aktīvi izmantoja liela iedzīvotāju daļa.  

“Klientu ērtībām jau līdz šim Luminor banka piedāvāja dažādus risinājumus, kā sazināties ar banku un veikt ar finansēm saistītus uzdevumus attālināti. Taču tagad esam palielinājuši attālinātās apkalpošanas darbinieku skaitu, kas strādā arī brīvdienās, lai nodrošinātu ātru un ērtu attālinātu pakalpojumu sniegšanu, kā arī ieviesuši iespēju apmaksāt rēķinus pa tālruni, kas ir īpaši noderīgi senioriem. Mūsu mērķis ir nodrošināt maksimāli plašas iespējas izmantot bankas pakalpojumus attālināti, lai cilvēkiem nebūtu nepieciešamības doties uz publiskām vietām,” stāsta N. Rudzītis. 

Luminor bankas klienti attālināti var veikt maksājumus, atvērt jaunu kontu, saņemt bankas speciālistu konsultācijas, saņemt jaunu bankas karti, pieteikties patēriņa vai hipotekārajam kredītam vai kredītbrīvdienām, kā arī izmantot citus pakalpojumus. Tāpat kopš februāra ir iespējams kļūt par Luminor bankas klientu pilnībā attālināti, neapmeklējot klientu apkalpošanas centru, bet sazinoties ar banku.  Jaunums ir iespēja apmaksāt rēķinus pa tālruni. Ja klientam nav kodu kalkulatora, Smart-ID vai internetbankas, tad, zvanot no tālruņa numura, kas bankā reģistrēts kā klienta kontakttālrunis, var apmaksāt rēķinus, kuru summa nepārsniedz 300 eiro.

Luminor aptauju par iedzīvotāju paradumu maiņu 2020. gada marta beigās veica socioloģisko pētījumu aģentūra Norstat, aptaujājot vairāk nekā 1000 respondentu katrā Baltijas valstī.

TOP Komentāri

avatar