Latvijā radīta aizraujoša galda spēle visai ģimenei – “Oligarhi”

Latvijā radītā galda spēle “Oligarhi” ir aizraujošs un nervus kutinošs veids kā pavadīt laiku 5 līdz 10 cilvēku kompānijā, neieslīgstot stundām ilgā spēlē. Spēles veidotājam Kristapam Kovaļevskim ideja par spēli radās jau 2015. gada beigās, taču izstrādes laiks kopā aizņēma gandrīz 3 gadus, līdz spēle bija nostrādāta un iztestēta. Spēle izveidota ieguldot vairāk kā 10 000 eiro. Kristaps uzsver, ka izmaksas bija iespējams samazināt, ražojot spēli, piemēram, Ķīnā, taču šai gadījumā svarīgi bija spēli no sākuma līdz galam ražot tikai Latvijā.

Jau vairākus gadus pirms spēles radīšanas tās veidotājam ienāca prātā, ka “Oligarhi” varētu būt lielisks galda spēles nosaukums. Toreiz ideja par pašu spēli vēl nemaz nebija. Pati ideja radās, spēlējot plaši zināmo galda spēli “Mafija”, gribot izmainīt divus mīnusus – vadītājs nevar piedalīties spēlē un nogalinātajiem spēlētājiem ir jāsēž malā un jāskatās. Noņemot traucējošos faktorus nācās izdomāt spēli no jauna. Rezultātā no “Mafijas” atstājot tikai komandas iepazīšanās veidu –  visi spēlētāji aizver acis – tie, kuri ir oligarhi, acis atver un saskatās. Visu atlikušo spēles laiku sliktie zina, kuri ir viņu komandā, bet labie to var tikai minēt.

Spēles izveidošanas process bijis ilgs un pārdomāts, noslīpējot katru detaļu – tā, piemēram, spēles testēšanā bijuši iesaistīti aptuveni 150 spēlētāji. Spēles veidotājam bija svarīgi, lai to varētu spēlēt jebkurā kompānijā Latvijā, tādēļ spēle tika izdota arī  krieviski un angliski. Savukārt vizuālā noformējuma ideja ir Kristapa, taču to realizēt palīdzēja grafiskais dizaineris Ģirts Libeks.

Šī nav pirmā galda spēle, ko Kristaps izdevis savā uzņēmumā “Upstreak”. Viņš palīdz citiem uzņēmumiem realizēt viņu dāvanu un reklāmas idejas  galda spēles formātā, taču regulāri saņem jautājumus par spēļu izdošanu. “Es teiktu, ka Latvijā varētu būt līdz pat 500 vēl neizdotām spēlēm, ko cilvēki ir izdomājuši”, stāsta Kristaps. Jaunais uzņēmējs iesaka savu ideju rādīt un dot spēlēt citiem, lai uzzinātu vai ideja ir laba, pēc iespējas ātrāk izveidojot spēli tik tālu, lai to var izspēlēt sveši cilvēki bez tavas palīdzības, nekoncentrējoties uz dizainisko izstrādi un citiem jautājumiem, kuri ir sekundāri.

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar