Kafijas patēriņam birojos ir tendence pieaugt

Tā pagājušā gada laikā pieprasījums pēc pašmāju kafijas ražotāja „Melnā kafija” produkcijas Baltijā kopumā pieaudzis par 17,3%. Apkalpojot vairākus simtus biroju, „Melnā kafija” pārdošanas apjomi attiecīgajā segmentā Latvijā auguši par 14,4%, savukārt Baltijā par 12,8%.

 

“2014. gadā pozitīvā tendence turpinās un kafija kļūst ar vien populārāka ne tikai mājās pagatavota, bet arī kafejnīcās, restorānos, viesnīcās un birojos jeb tā sauktajā „ārpusmājas” (out of home) segmentā. Pieprasījums pēc kafijas ir zināms sabiedrības labklājības, ekonomiskās aktivitātes rādītājs – kafija nav pirmās nepieciešamības prece,” informē „Melnā kafija” ģenerāldirektors Mārtiņš Čakste.

 

Pēdējā gada laikā biroju apkalpošanas segmentā Latvijā vislielāko īpatsvaru pārdoto produktu kategorijā nemainīgi ieņem kafijas pupiņas (75%). Manāma pozitīva tendence kafijas kapsulu pieprasījumam, jo tās nodrošina ātrāku un ērtāku kafijas dzērienu pagatavošanu.

 

Pārdotāko kafijas šķirņu līderpozīcijas saglabājusi Arabika kafijas šķirne, ko raksturo izteikti samtaina, piesātināta garša ar patīkamu skābuma pēcgaršu. Patīkamam garšas skābuma un rūgtuma balansam Arabika kafijas pupiņas nereti tiek kombinētas ar Robusta šķirnes kafijas pupiņām.

 

Birojos pamatā tiek izmantoti kafijas aparāti, ko apliecina pieprasījums pēc kafijas pupiņām, un birojos pamatā tiek gatavota kafija vai kafija ar pienu. Savukārt ārpus biroja – viesnīcās, restorānos un kafejnīcās cilvēki Latvijā visbiežāk izvēlas baudīt piecu veidu kafijas dzērienus: vispieprasītākā ir kafija ar pienu, kam seko kapučīno, caffe latte, espresso un ierastā melnā kafija. Retāk Latvijas iedzīvotāji lūdz pagatavot tādus dzērienus kā frappino (piena kokteilis ar kafiju), mocha (espresso ar šokolādi un pienu), doppio (dubultais espesso), liecina “Melnās kafijas” novērojumi. 

TOP Komentāri

avatar