Aptauja: darbiniekus visvairāk labāk strādāt motivē prēmijas un piemaksu sistēma

Līdztekus finansiālajai motivācijai, piektdaļa darbinieku labprāt izmantotu iespēju papildu mācītos, lai celtu savu kvalifikāciju, kā arī profesionāli pilnveidotos, tādējādi audzējot savas zināšanas un kompetences. Tas noskaidrots biznesa mācību kompānijas “Trainify” pasūtītajā iedzīvotāju aptaujā. 

Jautāti par to, kas personīgi, izņemot algu, motivētu strādāt labāk nekā pašreiz, 54% respondentu norādīja, ka prēmiju un piemaksu sistēma, atbilstoši padarītajam darbam, savukārt 34% vēlētos arī veselības apdrošināšanu. Lai gan ierasts, ka finansiāla motivācija strādāt labāk vienmēr bijusi izteikti svarīgāka par citiem aspektiem, aptaujā noskaidrots, ka 20% vēlētos pieejamas mācības kvalifikācijas celšanai, savukārt 19% respondentu gribētu profesionālās pilnveidošanās mācības. 

“Demogrāfijas un ģeopolitiskās situācijas dēļ darba tirgū novērojamas izmaiņas, jo labus darbiniekus atrast kļūst arvien grūtāk. Taču arī darba devējiem jāspēj pielāgoties jaunajai realitātei, meklējot papildu veidus, kā motivēt savu komandu, tāpēc mācības un profesionālā pilnveidošanās ir labs veids, kā parādīt, ka konkrētais darba ņēmējs ir tā vērts, lai viņā ieguldītu, no kā ieguvēji ir gan uzņēmēji, gan dažādas valsts iestādes,” saka “Trainify” valdes priekšsēdētājs Viktors Pedčenko. 

Interesanti, ka analizējot datus padziļināti, ievērojami lielāks jauniešu skaits jeb 30% vecumā no 18 līdz 29 gadiem norādīja, ka vēlētos, lai darba devēji nodrošina pieejamas mācības kvalifikācijas celšanai, savukārt šādu atbildi iedzīvotāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem izvēlējās vien 12% gadījumu. “Iedzīvotāju aptauja vēlreiz apliecināja to, ka jaunieši ir daudz motivētāki apgūt jaunas zināšanas, saprotot, ka līdzšinējā pieredze ir nepietiekama, tāpēc darba devējiem ieteiktu izmantot šo situāciju un ieguldīt laiku un līdzekļus viņu piesaistīšanai uzņēmumam un lojalitātes veidošanai,” saka V.Pedčenko. 

Vaicāti par to, cik bieži darba devējiem vajadzētu organizēt un nodrošināt motivējošus pasākumus, lai tādējādi noturētu un iesaistītu darbiniekus ikdienas dzīvē, veidojot arī pozitīvu mikroklimatu, visbiežāk jeb 33% respondenti izvēlējās atbildi – vismaz reizi pusgadā. Otra populārākā atbilde 27% gadījumu bija vismaz reizi ceturksnī, savukārt 17% darbinieku pietiktu ar pasākumu reizi gadā. 

Analizējot datus padziļināti var secināt, ka papildu motivācija biežāk ir nepieciešama tieši jauniešiem, kuri vēlētos pasākumus vismaz reizi ceturksnī 36% gadījumu, turpretī vecāka gadagājuma cilvēki šo atbildi izvēlējās tikai 21% (60 līdz 74 gadus veci). 

“Katram vecuma posmam motivācija strādāt ir atšķirīga. Ja jaunieši vēlas ne tikai nopelnīt, bet arī iemācīties jaunas zināšanas, kā arī apmeklēt dažādus pasākumus, tad, tuvojoties lielākam vecumam, cilvēku nepieciešamība savstarpēji tīkloties vai ieguldīt savu laiku komandas saliedēšanā, vairs nav tik izteikta,” saka V.Pedčenko, piebilstot, ka pašreiz darba devējiem ir pieejams ļoti plašs klāsts ar dažādiem piedāvājumiem, kas vērti gan uz profesionālu saliedēšanās pasākumu rīkošanu, gan arī meistarklases, biznesa treniņi, iedvesmojošas konferences u.c., galvenais izvēlēties sev piemērotāko motivācijas programmu, jo tad darbinieki jutīsies novērtēti un viņu sniegtais ieguldījums uzņēmuma vai iestādes ikdienas darbā būs daudz lielāks un veiksmīgāk, “ja darbinieks jūtas novērtēts un vajadzīgs, tad arī sasniegtie rezultāti ir augstāki un kvalitatīvāki!”

Iedzīvotāju aptauju pēc biznesa mācību kompānijas “Trainify” veica kompānija “Norstat”, 2023.gada martā, aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem. 

Foto: canva.com

TOP Komentāri

avatar