10 slikti braukšanas paradumi, kuri kaitē auto

Kā nerakstīts likums auto ekspluatācijā ir nevis cik vecs vai cik daudz braukts tas ir, bet kā braukts un apkopts tas ir. Lietoti un mazlietoti auto pie pareizas un saudzīgas lietošanas var kalpot gadu desmitiem, bet pie sliktas serviss būs jāmeklē jau pēc gada vai diviem. Šajā rakstā apkopojām 10 populārus sliktas braukšanas ieradumus, no kuriem izvairīties, lai Tavs auto ilgāk saglabātu labu tehnisko veselību!

1. Rokas atpūtināšana uz ātrumpārslēga sviras

Ja vien Tu aktīvi nepārslēdz pārnesumus, ātrumpārslēga sviru nevajadzētu izmantot rokas atpūtināšanai. Turot roku uz sviras, tās svars spiež uz pārnesumkārbas buksēm un sinhronizatoriem. Šis svars, iespējams, neliekas liels, tomēr ilgākā laika periodā tas paātrina šo komponenšu nodilšanu.

2. Rokas bremzes neizmantošana

Izvairīšanās no rokas bremzes lietošanas par labu auto automātiskās ātrumkārbas “P” jeb Parking režīmam, var bojāt pārnesumkārbas tehniskos mezglus. Parkošanās fiksators, kas būtībā ir neliela metāla strēmele, sevišķi lielām slodzēm tiek pakļauta gadījumos, ja auto “P” režīmā atstāt slīpumā jeb estakādē. Izmanto sava auto rokas bremzi!

3. Lieka svara pārvadāšana

Pat ja Tev nepieder sporta auto, bet ģimenes sedans, jo mazāks tās svars, jo labāk. Svars vienlīdz ietekmē kā jaunas tā lietotas automašīnas degvielas patēriņu, vadāmību turklāt paātrina bremžu, piekares un piedziņas mezglu nolietojumu. Svara samazināšana nenozīmē, ka būtu jāšķiras no aizmugurējo sēdekļu rindas, tomēr regulāri pārbaudi auto bagāžnieku un salonu, lai pārliecinātos, ka ved tiešām nepieciešamu kravu.

4. Neliela degvielas apjoma turēšana bākā

Katrā uzpildes reizē piepildīt pilnu automašīnas degvielas bāku nav lēts prieks un ne katrs to var atļauties, tāpēc daudzi izvēlas nelielus uzpildes apjomus, turot degvielas līmeņa rādītāju sarkanajā zonā. Ņemot vērā kā modernos degvielas sūkņus dzesē degviela, to atrašanās virs kritiskā līmeņa var izraisīt neatgriezeniskus bojājumus. Centies uzturēt vismaz 1/4 līmeņa no sava auto pilnas bākas!

5. Spēja uzsākšana un bremzēšana

Lai arī kāds būtu auto vecums tas cietīs vairāk, ja vadības sviras nelietosi plūdeni. Spēja gāzēšana palielinās degvielas patēriņu, savukārt bremzēšana – ievērojami saīsinās bremžu disku un “kluču” mūžu. Ceļa plānošana uz priekšu un plūdeni manevri ir saudzīgas braukšanas atslēga!

6. Augstu apgriezienu lietošana, kad dzinējs nav iesilis

Lai gan auto ražotāji ir noteikuši, ka to ražoto spēkratu dzinējiem pirms došanās ceļā ir jāsasniedz darba temperatūra, ne visi auto vadītāji to ievēro. Neuzsiluša dzinēja eļļas sistēma nedarbojas pilnā apjomā, tāpēc tā iekšējās detaļas neeļļojas. Augstu apgriezienu lietošana ar mērķi ātrāk uzsildīt dzinēju arī ir nepareiza, jo rada straujas temperatūras izmaiņas, kas kaitē metāla detaļām. No rīta iedarbinot savu auto, ļauj tam pāris minūtes padarboties tukšgaitā!

7. Sajūga slidināšana

Automašīnām ar manuālo pārnesumkārbu nereti nākas pārlieku ciest no vadītāju vēlmes sajūgu turēt pusizspiestu jau pie sarkanās gaismas, lai varētu ātri uzsākt kustību. Šāda sajūga turēšana negatīvi iedarbojas uz sajūga komponentēm un saīsina to mūžu. Gaidot zaļo gaismu, atstāj auto neitrālajā pārnesumā un izspied sajūgu pirmā pārnesuma ieslēgšanai tad, kad jāuzsāk kustība!

8. Pārslēgšanās no atpakaļgaitas gaitā, pirms auto ir apstājies

Nereti braucot ārā no stāvvietām, autovadītājiem ir niķis pārslēgties pirmajā pārnesumā brīdī, kad auto joprojām ripo atpakaļgaitā. No šādas prakses būtu jāizvairās, jo pēkšņa virziena maiņa kustībā rada lielu pretestību un slodzi uz automašīnas piedziņas komponentēm. Pārliecinies, ka auto ir pilnība apstājies pirms pārslēgties no atpakaļgaitas uz gaitas pārnesumu!

9. Bremžu turēšana braucot lejā pa kalnu

Braukšana lejup pa stāvu kalnu var būt neomulīga, tāpēc daudzi pietur bremžu pedāli, lai, vajadzības gadījumā, varētu bremzēt. Šāda bremžu lietošana lieki noslogo bremžu sistēmu un paātrina tās komponenšu dilšanu. Lai samazinātu gaitu braucot lejup pa kalnu, pamēģini pārslēgties zemākā pārnesumā un ļauj dzinējam samazināt automašīnas ātrumu. Šis ir efektīvs veids kā saglabāt vienmērīgu braukšanas ātrumu braucot lejup.

10. Problēmu ignorēšana

Autovadītāji nereti pievērš pārāk mazu uzmanību dažādiem trokšņiem, kuri parādās brauciena laikā, pieņemot, ka tas nav nekas nopietns. Šis sevišķi attiecas uz lietotu auto īpašniekiem, kuriem tā pat šķiet norma.  Patiesībā šie trokšņi visbiežāk ir brīdinājuma zīmes, kuras norāda uz lielākas tehniskas problēmas tuvošanos. Labāk ir pēc iespējas ātrāk šīs problēmas diagnosticēt servisā, kā vēlāk attapties liela remontrēķina saņemšanas brīdī.

Iegādājies auto no uzticama pārdevēja!

Lai arī no ārienes automašīna rada liela un izturīga dzelzs monumenta iespaidu, patiesībā tā ir sarežģīts un delikāts detaļu un mehānismu kopums, kas prasa attiecīgu lietošanu. Tas izskaidro kāpēc lietoti un pat mazlietoti auto, neprasmīgas iepriekšējo saimnieku braukšanas rezultātā, pat ar nelieliem odometra rādītājiem ir sastopami ar nopietnām tehniskām problēmām. Ja meklē lietotu vai mazlietotu auto, kuru tehniskais stāvoklis ir pārbaudīts un svarīgākajām tehniskajām kompnentēm tiek piedāvāta garantija, ieskaties BRC Autocentrs piedāvajumā!

TOP Komentāri

avatar