Mazumtirdzniecība pieaug, bet līdz pirmskrīzes augstumiem vēl tālu

Lai gan mazumtirdzniecība pērn turpinājusi izaugsmi, mazumtirdzniecības apgrozījuma līmenis joprojām ir tālu no pirmskrīzes augstumiem, proti, novembrī tas par vairāk kā piekto daļu atpalicis no 2007.gada līmeņa. Tiesa, dažādu nozaru vidū ir manāmas izteiktas atšķirības, dažas nozares ir tuvu vai pat pārspējušas 2007.gada līmeni, kamēr vairums nozaru joprojām ir krietni zem „trekno gadu” maksimumiem. 2007.gada līmeni ir jau pārspējusi datoru mazumtirdzniecība un mazumtirdzniecība pa pastu/internetu, kas varētu būt saistīts ar iedzīvotāju paradumu maiņu. Arī zāļu, kosmētikas, sporta preču un spēļu, kā arī  apģērbu mazumtirdzniecības apgrozījums ir jau tuvu 2007.gada līmenim. Tikmēr ar mājokļa labiekārtošanu/remontu saistītajām precēm atgūšanās vēl ir tālu no pirmskrīzes augstumiem, neskatoties uz to, ka pērnā gada 11 mēnešos šī preču grupa uzrādījusi straujāko gada kāpumu.

Izskatās, ka kopumā mazumtirdzniecības izaugsme pērn būs bijusi mērena (ap 4%). Gaidāms, ka šogad līdz ar darba samaksas un nodarbinātības kāpumu mazumtirdzniecības izaugsme turpināsies un mājsaimniecību patēriņš joprojām būs nozīmīgs ekonomikas izaugsmes virzītājs.

SWEDBANK

TOP Komentāri

avatar