Instagram zvaigznes ir sportiskākas par Youtube vlogeriem

Mūsdienās fiziskām aktivitātēm iedvesmo ne vien profesionālu sportistu panākumi, bet arī sociālo mediju – Instagram un Youtube zvaigznes. Lai noskaidrotu, cik aktīvas ir Latvijā zināmās Instagram un Youtube slavenības, augustā tika veikts nebijis eksperiments. Tajā  piedalījās sešas Latvijā labi zināmas sociālo mediju zvaigznes – pasākumu vadītājs Mārtiņš Kapzems, hip hop mūziķis Edavārdi, grāmatžurnāla Benji Knewman redaktore Agnese Kleina, kā arī Youtube vlogeres Sindija Lo, Santa Bushbaby un Dorothea. Fizisko aktivitāšu eksperimenta laikā divu nedēļu garumā ar Garmin sporta viedaproču palīdzību tika fiksēts eksperimentu dalībnieku nostaigāto soļu, uzkāpto stāvu, miegā pavadīto stundu un fizisko aktivitāšu intensitātes minūšu skaits.

Kā liecina eksperimenta rezultāti, Instagram zvaigznes ir krietni aktīvākas un ik dienas vidēji veic 10 060 soļus, savukārt Youtube vlogeri tikai 7276 soļus. Visaktīvākais eksperimenta laikā bijis pasākumu vadītājs Mārtiņš Kapzems, kas pamanījies pat uzstādīt savdabīgu rekordu, diennaktī pieveicot 24000 soļu. Jāpiebilst, ka saskaņā ar Pasaules Veselības organizācijas (PVO) ieteikumiem, lai cilvēks būtu vesels, dienā tam jānoiet 10 000 soļi jeb septiņi kilometri. Eksperimenta laikā visi tā dalībnieki kopā nogāja 624 800 soļu jeb 476 km.

“Sportot sāku jau no astoņu gadu vecuma, kad skolā apmeklēju dažādus sporta pulciņus, sākot ar cīņas sportu līdz basketbolam, un apzināti neesmu palaidis garām nevienu iespēju izkustēties līdz pat šodienai. Es uzskatu, ka sportam ir jābūt ikviena cilvēka ikdienas sastāvdaļai – sports taču padara cilvēku laimīgāku! Tādēļ man nemaz nebija jautājumu par dalību šajā eksperimentā, jo, manuprāt, mūsdienu jaunieši sporto par maz un pievērst uzmanību šāda veida problēmām ir mūsu uzdevums,” stāsta Mārtiņš Kapzems.

Par spīti tam, ka eksperimenta laikā aktīvākas kopvērtējumā bijušas Instagram zvaigznes – Mārtiņš Kapzems, Agnese Kleina un reperis Edavārdi, Youtube vlogeres uzstādījušas eksperimenta rekordus tādās kategorijās kā dienā pieveiktie stāvi, fizisko aktivitāšu intensitātes minūtes un miegā pavadītās stundas. Proti, vlogere Sindija Lo reiz dienā pieveikusi 32 stāvus, bet viņas kolēģe Santa Bushbaby, sportojot pavadījusi veselas 270 minūtes jeb 4, 5 stundas, kā arī ļāvusies 13 stundām salda miega. Tiesa,  Youtube vlogu veidotāji miegam kopumā velta mazāk stundu nekā Instagram slavenības.

“Esmu novērojusi, ka mani vienaudži arvien biežāk izvēlas palikt mājas un, piemēram, skatīties seriālus vai “sēdēt” sociālās vietnēs, nevis doties ārā izkustēties. Es pati nodarbojos ar vieglatlētiku un cenšos iet paskriet pat tad, kad treniņi nenotiek, piemēram, vasaras brīvlaikā. Sports mani atbrīvo no noguruma un domām, kas dienas laikā uzkrājas galvā, tādēļ šī ir mana veida atbrīvošanās no “liekā”,” atklāj Youtube vlogere Santa Bushbaby.

Par projektu Sporto visa klase

LOK organizētais projekts “Sporto visa klase” notiek jau ceturto gadu, un šajā mācību gadā piecas reizes nedēļā sporta stundas aizvadīs jau 5230 bērnu no 123 skolām visā Latvijā.

Par eksperimentu

Eksperimenta ietvaros Garmin viedaproces nēsāja 6 sociālo mediju slavenības, kuru ikdienas gaitām seko un no kuriem iedvesmojas tūkstošiem jauniešu. Tā laikā viedaproces fiksēja eksperimenta dalībnieku nostaigāto soļu, pieveikto stāvu, fizisko aktivitāšu intensitātes minūšu skaitu, kā arī pulsu. Eksperimenta laikā tā dalībnieki kopīgi pieveica arī 694 stāvus un aizvadīja 1440 fizisko aktivitāšu minūtes. 

Foto: publicitātes

TOP Komentāri

avatar